شناسهٔ خبر: 172904 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مالکی با اشاره به وعده رئیس جمهور در سفر به سیستان و بلوچستان:

تامین حق آبه هیرمند با تقویت دیپلماسی آب امکان‌پذیر است

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان، گفت: تقویت دیپلماسی آب و انتقال آب از دریای عمان باید برای رفع مشکلات کم آبی این منطقه حل شود که دولت جدید هم این دو موضوع را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش «نماینده» فداحسین مالکی با یادآوری وعده رئیس جمهور در سفر به سیستان و بلوچستان در خصوص رفع مشکلات کم آبی مردم این منطقه، گفت: در سفر جناب آقای رئیسی به سیستان و بلوچستان موضوعات زیادی عنوان شد، یکی از موضوعات مطرح درباره رفع مشکلات انتقال آب از دریای عمان بود که در این زمینه تاکید کردیم، صورت جلسه‌ای که در دولت قبل با وزرای صمت و نیرو به تصویب رسیده، به قوت خود در این دولت باقی بماند و هر روز اظهار نظر جدیدی نباید مطرح شود که نگرانی مردم استان را به دنبال داشته باشد، آقای رئیسی هم طبق همان صورت جلسه دستور پیگیری دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مسئله دیگری که در این سفر مطرح شد؛ موضوع فعال کردن «دیپلماسی آب» به ویژه با افغانستان پیرامون حقابه هیرمند بود، رئیس جمهور تاکید کردند که وزرای نیرو و خارجه این مسئله را پیگیری کنند.

مالکی در ادامه اظهار کرد: دو اقدام برای رفع مشکل کم آبی استان سیستان و بلوچستان باید انجام شود؛ نخست تقویت دیپلماسی آب است، در آخرین سفر اشرف غنی به ایران و دیدار با آقای قالیباف در این خصوص صحبت و قرار شد که افغانستان مشکل حقابه هیرمند را حل کند و اگر این کار انجام شود عمده مسائل ما حل خواهد شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هر حال دیپلماسی آب باید فعال شود، با توجه به روحیه و برنامه‌های آقایان محرابیان و امیر عبداللهیان وزرای نیرو و خارجه این موضوع را در دستور کار قرار خواهند داد.

نظر شما