شناسهٔ خبر: 172886 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بیگی نژاد:

ناقضین توافق هسته‌ای برجام را ترک کردند

هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ترک مذاکرات برجامی از سوی طرف های غربی انجام شده و آنها با بی‌عملی خود باعث مشکلات امروز در برجام شدند.

به گزارش «نماینده» هادی بیگی‌نژاد با اشاره به بی توجهی کشورهای غربی به اجرای تعهدات خود در برجام، اظهار داشت: هرگز مذاکرات را ترک نکردیم بلکه در یک فرایند کاملا شفاف به تعهدات خود پایبند بودیم و سازمان های بین المللی نیز به این موضوع صحه گذاشتند اما آمریکا و طرف‌های غربی با بی‌عملی خود باعث مشکلات امروز در برجام شدند و در عمل مذاکرات را ترک کردند.

وی افزود: حالا غربی‌ها می خواهند با فضا سازی و بازی‌های رسانه‌ای واقعیت را در دنیا طور دیگری نشان دهند و ایران را متهم کنند، درحالی که از ابتدا آمریکا بود که برجام را ترک کرد و به دنبال آن طرف های اروپایی از آمریکا پیروی کردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد:هر اتفاقی که در موضوع افزایش سطح ذخایر سوخت هسته ای و غنی سازی ما افتاده بر اساس قانون و به دنبال رفتار غربی ها بوده است و ما متناسب با نیاز کشور اقدامات لازم را انجام دادیم و اگر غربی ها به تعهد خود برای تامین نیاز کشور پایبند بودند، مسیر برجام به این شیوه طی نمی شد.

وی خاطر نشان کرد: ما نمی توانیم یک طرفه به تعهدات عمل کنیم و غربی ها باید در عمل نشان دهند که به تعهدات پایبند هستند و آنچه که در برجام آمده را می پذیرند و به آن عمل می کنند،ایران نه میز مذاکره را ترک کرده نه بی قانونی داشته اما این‌بار آنها باید آغاز کننده روند اعتماد ساز باشند و در این صورت آماده ایم شرایط را به آنچه که در برجام به آن متعهد بودیم بازگردانیم.

نظر شما