شناسهٔ خبر: 172850 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

موسوی لارگانی:

سوء مدیریت‌ها و تصمیمات خلق‌الساعه موانع پیش روی صنعت پوشاک

موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه ۳۰ درصد نیاز پنبه کشور در داخل تولید می‌شود و ۷۰ درصد باقی‌مانده باید از خارج از کشور وارد شود، گفت: اکنون نه تنها نباید برای واردات پنبه تعرفه اعمال شود بلکه باید از واردکننده نیز حمایت شود، در صورت تحقق این مهم ۷۰ درصد نیاز کشور تامین شده و چرخه کارخانجات نساجی می‌چرخد.

به گزارش «نماینده» سیدناصر موسوی لارگانی درباره موانع پیش روی صنعت نساجی، گفت: صنعت نساجی جزء پرسابقه ترین صنایع محسوب می‌شود و علاوه بر اینکه برای کشور اشتغالزایی بسیاری به همراه دارد، محصولات تولید در این حوزه در گذشته به سایر کشورها نیز صادر می‌شد به طور مثال پارچه فرم نظامیان بریتانیا در ایران تولید و صادر می‌شد که اکنون به دلیل ناهماهنگی، بی‌توجهی و سوءمدیریت‌ها با مشکلات بسیاری روبه رو شده است.

 نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی با اعمال تعرفه برای واردات پنبه و نخ، صنعت نساجی را با مشکلات جدی روبرو کرده، افزود: از آنجا که در گذشته پنبه تولیدی با نرخ مناسب از کشاورزان خریداری نمی‌شد، کشاورزان هم از کشت پنبه منصرف شدند.

۳۰ درصد نیاز پنبه کشور در داخل تولید می‌شود

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد نیاز پنبه کشور در داخل تولید می‌شود و ۷۰ درصد باقی‌مانده باید از خارج از کشور وارد شود، ادامه داد: اکنون نه تنها نباید برای واردات پنبه تعرفه اعمال شود بلکه باید از واردکننده نیز حمایت شود، در صورت تحقق این مهم ۷۰ درصد نیاز کشور تامین شده و چرخه کارخانجات نساجی می‌چرخد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اعمال تعرفه برای واردات پنبه نه برای واردکننده صرفه اقتصادی دارد و نه محصولات تولیدی داخلی توانایی رقابت با پوشاک تولید شده در چین، ترکیه و ... را خواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بسیاری از کشورها برای حفظ صنعت نساجی یارانه به تولیدکننده، پرداخت می‌کنند؛ به طور مثال برخی برندهای پوشاک ترکیه، در ایران سرمایه‌گذاری کرده و مغازه‌های بزرگی تاسیس کردند چراکه دولت ترکیه ۷۵ درصد هزینه‌های آنها را می‌پردازد در حالی که در کشور ما به دلیل سوء مدیریت‌ها و تصمیمات خلق الساعه صنعت نساجی با مشکلات بسیاری روبرو شده است.

نظر شما