شناسهٔ خبر: 172835 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حاجی دلیگانی در گفت وگو با نماینده:

آمریکا مقصر اصلی مسائل اخیر در افغانستان است/ارتشی که آمریکا آموزش داد حتی یک روز به درد افغانستان نخورد

حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: علی رغم اینکه ارتش افغانستان را آمریکایی ها آموزش داده و سازماندهی کرده بودند، این ارتش حتی یک روز هم به درد کشور افغانستان نخورد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار نماینده با اشاره به مسائل اخیر افغانستان و نقش آمریکایی ها در این زمینه اظهارداشت: آمریکایی ها هم استعمارگرند و هم متجاوز و مایه بدبختی همه ملت های سلطه پذیر دنیا و به همین دلیل مقصر اصلی به شمار می روند و باید پاسخگوی رفتار و عملکردشان در دنیا باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به محقق نشدن وعده های آمریکایی ها در افغانستان، تصریح کرد: مشخص است که آمریکایی ها نتوانستند الگوی مناسبی را در افغانستان ارائه دهند از این رو بعد از تحمل هزینه های فراوان و با حدود 10 هزار کشته مجبور شدند از افغانستان فرار کنند و البته خسارت های زیادی را در طول این بیست سال بر مردم مستضعف افغانستان وارد کردند.

وی با بیان اینکه دست نشانده های آمریکا در طی این بیست سال در افغانستان، نتوانستند بیست روز هم دوام بیاورند، خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه ارتش افغانستان را آمریکایی ها آموزش داده و سازماندهی کرده بودند، این ارتش حتی یک روز هم به درد کشور افغانستان نخورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما