شناسهٔ خبر: 172760 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رشیدی کوچی:

اجلاس وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان بر تقویت ثبات در این کشور تاثیرگذار است

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: می توانیم بعد از سال ها جنگ و اشغال افغانستان توسط دولت های غربی شاهد آرامش و استقلال آنها باشیم که با حمایت های ایران و دور هم نشستن رهبران و بزرگان افغانستان میسر خواهد بود.

به گزارش «نماینده» جلال رشیدی کوچی با اشاره به برگزاری اجلاس مجازی وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان، گفت: قطعا برگزاری چنین جلساتی با محوریت ایران تعیین کننده است، برگزاری چنین نشست هایی جایگاه اصلی ایران را به عنوان کشور تعادل بخش روابط بین کشورهای خاورمیانه و غرب آسیا ارتقا می دهد.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت این جلسات بیان کرد: از آنجایی که افغانستان با ایران بیش از هزار کیلومتر مرز مشترک دارد، تغییر و تحولات در این کشور تاثیر مستقیم بر روابط تهران و کابل خواهد داشت، ازاین رو ثبات و امنیت این کشور برای ما اهمیت دارد.

وی اظهار داشت: اگر حکومت با ثبات در افغانستان حاکم نشود، هرج و مرج در کابل اجازه حضور گروه های ضد انقلاب، ضد نظام و گروه های مورد حمایت دشمنان ایران از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی را فراهم می کند این گروه ها می خواهند از فضای پر آشوب افغانستان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی سوء استفاده کنند.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه امنیت کشورهای همسایه ارتباط مستقیم با امنیت ایران دارد، عنوان کرد: تحولاتی در افغانستان رخ داده است و ایران به دنبال آن است که در نهایت دراین کشور ثبات و پایداری حاکم باشد. ایران به شدت با خشونت مخالف است و معتقدیم در قالب دموکراسی و چارچوب احترام به نظر مردم باید حاکمیت ها را در کشورهای پیرامونی تقویت کرد.

رشیدی کوچی بیان کرد: اجلاس وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان با محوریت ایران این نکات را تقویت کند و به دنبال آن می توانیم بعد از سال ها جنگ و اشغال افغانستان توسط دولت های غربی شاهد آرامش و استقلال آنها باشیم که با حمایت های ایران و دور هم نشستن رهبران و بزرگان افغانستان میسر خواهد بود.

نظر شما