شناسهٔ خبر: 172756 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رضایی:

مذاکرات هسته‌ای فقط برای حل مسائل اقتصادی مردم باشد

علی رضایی نماینده مردم کنگاور صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:کسانی که به برجام عمل نکردند و به وعده های خود پایبند نبودند و خسارت های اقتصادی و سیاسی زیادی به کشورمان وارد کردند باید به طور عملی به مذاکرات بازگردند.

به گزارش «نماینده» علی رضائی تاکید کرد: کشورهای اروپایی عملا در طول ۴۰ سال گذشته به عنوان تابع آمریکا عمل کرده اند، حتی در برجام هم نتوانسته اند بعد از خروج آمریکا حرکت مثبتی در قبال  مردم ایران انجام دهند، بنابراین نمی شود به کشورهای اروپایی هم اعتماد کرد لذا برای بازگشت به مذاکرات نیز آنها هستند که باید پیش قدم شوند و در عمل اقدام کنند.

وی افزود: همانطور که رئیس جمهور در مصاحبه تلوزیونی اشاره کرد مذاکره برای حل مسائل مردم اشکالی ندارد اما مذاکره برای مذاکره و فرسایشی شدن این روند قابل قبول نیست و اگر این تضمین از سوی غربی ها ارائه نشود که قصد اصلاح روند گذشته را دارند، باز هم مذاکره برای مذاکره ادامه پیدا می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد:خسارت های عدم پایبندی غربی ها به برجام و همراهی آنها با آمریکا به صنایع و زیرساخت های اقتصادی و هسته ای کشورمان باید در اولین گام جبران شود و روند گذشته به شکلی اصلاح شود تا کشور از این مذاکرات بهره کافی ببرد.

وی بیان کرد:جمهوری اسلامی ایران هرگز میز مذاکره را ترک نکرده است بلکه تا زمانی که طرف های غربی متعهد بودند تمام قد به برجام پایبند بود و بیشترین همکاری ها را با سازمان های بین المللی مانند آژانس انرژی اتمی داشته است ولی این حق را دارد که منافع ملی را در نظر بگیرد و به طور یک طرفه در جاده برجام حرکت نکند.

نظر شما