شناسهٔ خبر: 172742 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

محمدصالحی دارانی مطرح کرد:

ضرورت تدوین لایحه جامع تقسیمات کشوری برای پایان دادن به اختلافات محلی

 محمدصالحی دارانی عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس معتقد است درگیری‌های ناشی از اختلافات تقسیمات کشوری همه ساله وقت و هزینه زیادی را از بیت‌المال تلف می‌کند که با لایحه جامع تقسیمات کشوری می‌توان آن را مدیریت کرد.

به گزارش «نماینده» حسین محمدصالحی دارانی با اشاره به اهمیت پیگیری لایحه جامع تقسیمات کشوری، گفت: بسیاری از استان‌ها مشکل تقسیمات کشوری دارند که باعث درگیری‌های محلی میان مردم و استان‌ها شده است.

نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس بر همین اساس یادآور شد: برای مثال همه ساله درگیری های بسیاری ناشی از اختلافات تقسیمات کشوری رخ می دهد که وقت و هزینه زیادی برای حل آن تلف می شود لذا تا زمانی که تقسیمات کشوری مرزبندی مشخصی نداشته باشد این اختلافات اجتماعی وجود خواهد داشت.

وی افزود: از سوی دیگر ایجاد بخش ها و شهرستان های جدید و حتی استان های جدید نیاز به تعیین تکلیف دارد تا مشخص شود ایجاد یک استان، شهر یا بخش جدید به توسعه کشور کمک می کند یا صرفا یک مسکّن برای آرام شدن مردم است چرا که بسیاری از مناطق را داریم که تبدیل به بخش شده اند اما نمی توانند خدمات لازم را ارائه کنند.

محمدصالحی دارانی همچنین اضافه کرد: قانون انتخابات شوراها نیز از دیگر مواردی است که همچنان با مشکل مواجه بوده و جمع بندی های کمیسیون نیز تا کنون نتیجه بخش نبوده است لذا این پیشنهاد را به وزارت کشور دادیم تا لایحه مدونی برای آن به کمیسیون امور داخلی بدهد.

وی همچنین به اهمیت تعیین تکلیف لایحه استخدامی شهرداری ها و دهیاری ها اشاره و بیان کرد: علیرغم اینکه این مجموعه ها زیرمجموعه وزارت کشور هستند اما همچنان با مشکلات اساسی در این خصوص مواجه هستیم و افرادی که در شهرداری ها کار می کنند رسما کارمند وزارت کشور نبوده و مشکلاتشان سبب نارضایتی شده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: امنیت شغلی کارمندان شهرداری ها و دهیاری ها باید تأمین شود و تأکید نمایندگان مجلس به وزارت کشور نیز همین بوده و وعده‌هایی در خصوص ساماندهی وضعیت شغلی آنها در جلسات وزیر با کمیسیون داده شده است.

نظر شما