شناسهٔ خبر: 172712 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

میرتاج‌الدینی خبر داد؛

تشکیل کمیته مشترک مجلس و دولت برای اصلاح نظام یارانه‌ای و ارز ۴۲۰۰ تومانی

میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تشکیل کمیته مشترک میان دولت و مجلس خبر داد و گفت: قرار است در این کمیته طی یک بازه زمانی سه ماهه اصلاح نظام یارانه ای، حذف بسترها و و زمینه‌های رانت در اقتصاد از جمله اصلاح تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام شود.

به گزارش «نماینده» سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس به منظور اصلاح نظام یارانه ای، حذف بسترها و و زمینه‌های رانت در اقتصاد از جمله اصلاح تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور خبر داد و گفت: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس متولی تشکیل این کمیته شده و بزودی با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌ها و کمیسیون‌های مجلس کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اعضای این کمیته اظهار کرد: پیشنهاد شده، وزرای اقتصادی دولت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه نماینده‌ای ثابت در حد معاونت‌ و از کمیسیون های اقتصادی مجلس دو نماینده در این کمیته حضور داشته باشند و همچنین از بخش‌ خصوصی برای معرفی نمایندگان خود دعوت بعمل خواهد آمد.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: یک بازه زمانی سه ماهه برای کار بررسی این کمیته در نظر گرفته شده تا بعد از بحث و بررسی‌های لازم در خصوص موارد ذکر شده، خروجی مورد توافق مجلس و دولت در قالب طرح، لایحه و یا بودجه ۱۴۰۱ ارائه شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تاکید براینکه نظام یارانه ای کشور متاسفانه یک توقف ۱۰ ساله داشته است، بیان کرد: گام اول نظام هدفمندی یارانه ها ده سال پیش برداشته شد و اکنون باید با انجام بررسی‌ها اصلاحات لازم در خصوص نحوه اجرای آن انجام شود. یارانه پنهان بیش از بودجه عمومی دولت بوده و از سوی دیگر ارز ۴۲۰۰ تومانی به اندازه ده سال پرونده فساد برای قوه قضائیه ایجاد کرده است و باید بستر این مفاسد از میان برداشته شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: کار نظارتی مجلس هم این است که بسترها و زمینه های فساد و رانت را از میان ببرد و تمام این موضوعات در جلسه مشترک دولت و مجلس بررسی خواهد شد.

نظر شما