شناسهٔ خبر: 172703 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی:

مذاکره‌ای که منافع ایران را تأمین نکند قابل ورود نیست

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است بازی اروپایی‌ها در مذاکرات از آمریکایی‌ها خطرناک‌تر بوده و همواره به نام مذاکره ما را محاکمه می‌کردند.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی درباره موضع جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات وین، گفت: اصل بر این است که در هر مذاکره اول منافع ایران تضمین شده باشد و مذاکره ای که منافع جمهوری اسلامی را تضمین و تأمین نکند قابل ورود نیست.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه مذاکره را برای توافق جهت دسترسی به تأمین منافع مشترک دانست و افزود: باید در برابر امتیازهایی که می دهیم، امتیازاتی دریافت کنیم که ارزش آن را داشته باشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مناظره با محاکمه فرق دارد، عنوان کرد: در دولت گذشته، به نام مذاکره ما را محاکمه می کردند و می‌گفتند چه جاهایی تخطی کرده ایم که ارتباطی به متن و مفاد توافقنامه نیز نداشت.

عباس زاده مشکینی ادامه داد: بازی اروپایی ها خطرناک تر از آمریکایی ها بود و ترامپ نقش پلیس بد و اروپا نیز نقش پلیس خوب را بازی می کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین تصریح کرد: مجلس راه را برای نحوه ورود به مذاکرات روشن کرده و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در راستای صیانت از منافع ملی به تصویب رسیده است لذا دولت نیز فارغ از اینکه در چه دوره ای قرار گرفته باید آن را اجرا کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه امیرعبداللهیان بر مبنای برنامه ای که به مجلس داد و بر اساس آن رأی بالایی کسب کرد، گام بر می دارد، خاطرنشان کرد: دوران بزن دررو و تعهدات یک طرفه به پایان رسیده و جمهوری اسلامی ایران با اتکا به قدرت های درونی خود، سیاست های منفعلانه را کنار گذاشته و نقش فعالی در مناسبات جهانی ایفا خواهد کرد.

نظر شما