شناسهٔ خبر: 172700 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مقتدایی:

به خاطر تخلف چند مامور نباید اقدامات خوب سازمان زندان‌ها را زیر سوال برد

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: به خاطر تخلفاتی که در گوشه‌ای از زندان‌ها شده است نباید خدمات بزرگی که در زندان‌ها شده را زیر سؤال برود.

به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار برخی فیلم‌ها از زندان اوین و سواستفاده جریان ضدانقلاب از این موضوع گفت: به خاطر تخلفاتی که در گوشه‌ای از زندانها شده است نباید خدمات بزرگی که در زندان‌ها شده را زیر سؤال برود. دشمن می‌خواهد با بزرگنمایی و سواستفاده از فیلم‌های که اخیر پخش شده، اقدامات و تحولات بزرگی که در قوه قضائیه شکل گرفته را زیر سوال ببرد.

وی گفت: از تخلفی که در گوشه ای از مجموعه بزرگ زندان ها پیش آمده دفاع نمی کنیم، اما اجازه نمی‌دهیم این مسئله سبب شود تا کارهای عظیم و بزرگی که در طول سال های اخیر برای بهبود وضعیت زندانیان انجام شده زیر سوال برود. درطول سالهای اخیر شاهد تحولات در مجموعه زندان ها و مجموعه ای که وظیفه حفظ و نگهداری از زندانیان را برعهده داشته بودیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: حمایت از خانواده های زندانیان، پرداخت کمک هزینه، تهیه جهیزیه، آموزش های کارگاهی و کمک به درآمدزایی، تأمین دیه برای آزادسازی زندانیان، جرم زدایی از جامعه جلوگیری از بزهکاری، از اقدامات حقوقی و قضائی است که نشان می دهد حراست از زندانیان در بالاترین سطح خود انجام می شود. هتک حرمت زندانیان توسط کسانی که مسئولیت انتظامی زندان را برعهده دارند در هیچ زمان و مکانی پذیرفتنی نیست و باید اقدامات بازدارنده لازم انجام شود.

مقتدای در پایان گفت: باید در یک فضای منطقی کارهای خوب مورد تشویق و موضوعاتی هم که وجهه نظام جمهوری اسلامی را خدشه دار می کند، مورد بازخواست و پیگیری قرار بگیرد.

نظر شما