شناسهٔ خبر: 172680 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی مطرح کرد:

موضع مستقل از آمریکا در قبال برجام یکی از راه‌های حل اختلاف بین ایران و اتحادیه اروپا

مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت:انتظار از اروپا اتخاذ موضع مستقل است تا زمینه برای گفت و گو به منظور حل اختلاف بین دو طرف بوجود بیاید و شاهد ارتقاء بیش از پیش روابط سیاسی و اقتصادی باشیم

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به اعلام آمادگی اتحادیه اروپا برای گسترش روابط با ایران گفت: نظر جمهوری اسلامی برای ایجاد و ارتقاء روابط با همه کشورهای دنیا مثبت است و اروپا از این موضوع مستثنی نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: از اعلام آمادگی اروپا برای گسترش روابط با دولت سیزدهم استقبال می‌کنیم اما انتظار داریم که آن ها در برخوردشان با جمهوری اسلامی ایران شفاف باشند.

وی افزود: با توجه به سوابق گذشته اروپایی‌ها به ویژه در برجام، آن‌ها نشان دادند که تقسیم کار مشترک با آمریکا داشتند به این شکل که نقش پلیس خوب و بد را برای ایران بازی کردند. 

عباس زاده مشکینی تاکید کرد: هرجایی که پای منافع و حقانیت ایران در میان بوده آن ها همشه به نفع آمریکایی‌ها اقدام کردند اما با تمامی مسائل موجود مشکلی برای ارتقاء روابط با اتحادیه اروپا نداریم.

وی بیان کرد: اروپایی‌ها در دور جدید روابط شان با ایران باید درباره برخی از رویه‌های گذشته شان تجدید نظر کنند و انتظار داریم سیاست مستقلی در قبال کشورمان داشته باشند چرا که معتقدیم در این صورت امکان اختلافات بین طرفین وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: ایران از گسترش روابط با اروپا استقبال می‌کند اما آن ها نباید تابع آمریکا باشند چون ارتباط دو طرف نباید تحت تاثیر سیاست‌های غلط ایالات متحده آمریکا قرار داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: انتظار از اروپا اتخاذ موضع مستقل است تا زمینه برای گفت و گو به منظور حل اختلاف بین دو طرف بوجود بیاید و شاهد ارتقاء بیش از پیش روابط سیاسی و اقتصادی باشیم.

نظر شما