شناسهٔ خبر: 172670 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آقازاده دافساری :

گسترش روابط با همسایگان در اولویت سیاست خارجی ایران قرار دارد

سیدعلی آقا زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در رویکرد جدید سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، اولویت مهم، گسترش روابط با همسایگان بوده و این موضوع به شکل عملی در حال پیگیری است.

به گزارش «نماینده» سید علی آقازاده دافساری با تاکید بر گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با همسایگان در دولت سیزدهم گفت: دیدگاه جمهوری اسلامی درباره موضوع ارتباط با کشور های همسایه منطقی و ثابت  بوده و بنای کشورمان ارتباط با همه ملت ها به غیر از رژیم غاصب صهیونیستی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: کشورمان از اوایل پیروزی انقلابی ارتباط ویژه ای با کشور های منطقه بخصوص همسایگان خود داشته است اما در سال های اخیر به دلایلی دچار نوساناتی شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین عوامل نفوذ کشور های فرا منطقه ای و تحریک گر مانند آمریکا و برخی از کشور های اروپایی این بود که همواره در راستای اختلاف افکنی بین کشور همسایه تلاش کرده و به اختلافات موجود دامن زدند تا اهداف استعماری خود را پیش ببرند.

آقازاده دافساری بیان کرد: یکی دیگر از عوامل مهم در تغییر روابط ایران با برخی از همسایگان، برخی از کشور های منطقه هستند که هنوز به این نتیجه نرسیدند که برای ایجاد امنیت عمومی و فعالسازی حوزه های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی بایستی ارتباط با دیگر کشورهای منطقه‌ را در اولویت قرار دهند.

وی ابراز کرد: در رویکرد جدید سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اولویت گسترش روابط با همسایگان بوده و این موضوع به شکل عملی در حال پیگیری است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یاد آور شد: با توجه به اشتراکات فرهنگی و ظریت بالای اقتصادی و کشور های منطقه نیاز به گسترش روابط با همسایگان داریم.

وی تصریح کرد: کشور های منطقه نباید اجازه دهند امنیت عمومی جنوب غربی آسیا تحت تاثیر دسیسه های کشور های فرا منطقه ای قرار بگیرد و با یکدیگر باید برای تامین امنیت منطقه همراهی و همکاری داشته باشند.

نظر شما