شناسهٔ خبر: 172660 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

زاهدی:

با مدیریت منابع و تکیه بر توان داخلی به طور خودکار تحریم‌ها برداشته می‌شود

زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: تکیه به بیگانه برای حل مشکلات کشور یک اشتباه استراتژیک است و ما با تکیه بر توان داخلی خود برای رفع مشکلات می‌توانیم کاری کنیم که دشمن نیز با مشاهده این توانمندی تحریم‌هایش را کنار بگذارد.

به گزارش «نماینده» محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیأت دولت باایشان مبنی بر منوط نکردن حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریم‌ها گفت: تجربه قبل و بعد از انقلاب،‌ تجربه دفاع مقدس و به ویژه تجربه کشور در دو دهه اخیر نشان داده و ثابت کرده که اگر ما به بیگانه تکیه کنیم و فکر کنیم که بیگانگان مشکلات ما را حل می‌کنند، یک اشتباه استراتژیک است. 

وی افزود: به خصوص دشمن به دنبال منافع خود و ایادی‌اش در منطقه از جمله رژیم صهیونیستی است. برای آنها قابل تحمل نیست که جمهوری اسلامی ایران اقتدار پیدا کند و در امنیت کامل به سر ببرد. کشوری مستقل باشد و خودش تصمیم بگیرد. 

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این تجربیات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب به ما ثابت می‌کند که برای حل مشکلات به خودمان تکیه کنیم. ما در کشور منابع قوی و زیادی داریم و می‌توانیم از این منابع بهره بگیریم. نیروی انسانی پرتوان و پرتلاش، خلاق و مبتکر، منابع خدادادی متنوعی که داریم، اقلیم‌های مختلف، اقوام مختلف، منابع طبیعی مختلف همچون معادن، جنگل، دریا و... کویر که می‌تواند برای جذب گردشگر مفید و مؤثر باشد و ساعات زیاد تابش خورشید از جمله منابع داخلی ما تحت اختیار ما هستند. 

وی خاطرنشان کرد: مدیریت بر این منابع بسیار مهم است. آنچه ما کمبود داریم مدیریت بر منابع و استفاده بهینه از آنهاست. در حوزه منابع انسانی باید شایسته‌سالاری، مدیریت جهادی، مدیریت انقلابی، دلسوز و همراه مردم باید ملاک عمل قرار گیرد. بخش دیگر منابع طبیعی دراختیار کشور است که باید این مسئله مدنظر باشد که مدیریت بسیار خوبی از این منابع بهره‌برداری صورت گیرد.

وی افزود: در بحث تحریم‌ها هم دشمن وقتی ببیند ما با تکیه بر توان داخلی می‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم، به طور خودکار تحریم‌ها را کنار می‌گذارد چرا که با اعمال تحریم‌ها بخشی از منافع دشمن نیز به خطر افتاده.

وی گفت: دشمنان برای تحریم ما خود را از انرژی ما محروم کرده‌اند. آنها به منابع معدنی ما نیاز دارند اما به خاطر تحریم از برخورداری از این معادن محرومند. در بخش سرمایه‌گذاری شرکت‌های آنها اعم از پژو یا شرکت‌های نفتی مثل آرامکو، توتال و... در ایران سرمایه‌گذاری کرده بودند و از قبل این سرمایه‌گذاری سود می‌بردند، و وقتی تحریم باشد آنها هم نمی‌توانند بیایند. 

نماینده مردم کرمان در مجلس اظهار داشت: نیامدن این شرکتها به دلیل تحریم به ایران به نفع ما شد چرا که ما با تکیه بر توان داخلی خود و آنچه را که می‌خواهیم با تکیه بر نیروی داخلی و اقتدار خود به دست می‌آوریم که این مسئله را باید به فال نیک گرفت. 

نظر شما