شناسهٔ خبر: 172621 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کریمی:

مردم نتایج وعده‌های دولت را ببینند/دوره روحانی، مصداق رهاشدگی بود

علی اکبر کریمی عضو فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: برای اجرای وعده‌های دولت باید زمان‌بندی مشخصی در نظر گرفته شود تا مردم نتایج این وعده‌ها را در زمان‌بندی معین ببینند.

به گزارش «نماینده» علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مردمی بودن دولت سیزدهم گفت: تفاوت ماهوی نظام جمهوری اسلامی با نظام شاهنشاهی، ارتباط مسئولان با مردم است. اینکه مردم همیشه رجایی و باهنر را به یاد دارند به واسطه ارتباط نزدیک، صادقانه، خالصانه این دولت‌مردان با مردم بود.

وی افزود: در دولت نهم و دهم ارتباط با مردم زیاد بود که این از نقاط قوت دولت بود اما عدم حضور رئیس‌جمهور و وزرای دولت‌های یازدهم و دوازدهم در میان مردم موجب بی‌اعتمادی مردم و فاصله گرفتن آنها از مسئولان شد.

اصلاح‌طلبان دنبال تخریب دولت سیزدهم هستند

کریمی گفت: دولت سیزدهم در صدد بازسازی اعتماد و ارتباط بین مردم و مسئولان است. حضور دولت‌مردان سیزدهم و رئیس‌جمهور در میان مردم و شنیدن درد و دل آنها موجب می‌شود که مسئولان از مشکلات مردم مطلع شده و مردم نیز مجددا بتوانند به مسئولان اعتماد کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: برخی توئیت‌های شخصیت‌های اصلاح‌طلب در روزهای اخیر تاسف آور است. شخصی در توئیتی اعلام کرده بود که مسئولان باید از دفترشان موضوعات را رسیدگی کنند. این اظهارات نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان و اعتدالیون با برنامه‌ای سازماندهی شده و رسانه‌ای دنبال تخریب دولت سیزدهم هستند.

نماینده مردم اراک تصریح کرد: رفتارهای دولت مردمی تا امروز بازخورد خوبی در میان مردم داشته است اما اصلاح‌طلبان به دنبال کاهش دستاوردهای دولت هستند.

دولت اعتدال با ادعای عقلانیت، از مواضع انقلابی فاصله گرفت

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر لزوم بازسازی انقلاب مبتنی بر عقلانیت گفت: طی ۸ سال اخیر به نام اعتدال و عقلانیت، دولت از مواضع انقلابی فاصله گرفت و دور شد. لذا باید تلاش کنیم جامعه به سمت مواضع عقلانی و انقلابی سوق پیدا کند.

کریمی گفت: مسئولان باید مواضع انقلابی داشته و با عقلانیت کشور را اداره کنند.

برای بازسازی انقلابی دنبال قبیله‌گرایی سیاسی نباشیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: رویکرد انقلابی اجازه نمی‌دهد، با نگاه جناحی و سیاسی به دنبال قبیله‌گرایی برای بازسازی بدنه مدیریتی کشور باشیم. باید از همه ظرفیت‌های علمی و سیاسی کشور فارغ از گروه‌ها و دسته‌های سیاسی استفاده کنیم و در راستای حل مشکلات مردم گام برداریم.

نماینده مردم اراک اظهار داشت: مسئولان باید از پیشنهادات نخبگان و از همه گروه‌های سیاسی و جناحی برای حل مشکلات کشور استقبال کنند. این امر موجب هم افزایی برای حل مشکلات کشور خواهد شد.

انقلابی گری بدون عقلانیت دولت‌ها را به افراط و تفریط می‌کشاند

وی با بیان اینکه انقلابی‌گری بدون عقلانیت، دولت‌ها را به افراط و تفریط می‌کشاند، گفت: این افراط و تفریط برای جامعه و مسئولان آسیب‌زا است. اما انقلابی‌گری همراه با عقلانیت موجب بازسازی انقلاب و حل مشکلات خواهد شد.

دولت روحانی مردم را در مشکلات رها کرده بود

کریمی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه اگر دولت اقتدار نداشته باشد کشور حالت رهاشدگی پیدا می‌کند، ادامه داد: در سال‌های گذشته شرایطی را تجربه کردیم که به نظر می‌رسید کسی در کشور پاسخگو و مسئول نیست. بسیاری از مشکلات از جمله تخلفات، مفاسد، احتکارها نشان دهنده این بود که دولت مردم را در مشکلاتشان رها کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولت باید مشکلات را رصد کرده و به موقع پیش‌بینی، پیشگیری و با تخلفات برخورد می‌کرد.

نماینده مردم اراک تاکید کرد: زمانی که دولت مقتدر و پاسخگو در صحنه باشد می‌تواند در راستای ساماندهی و حل مشکلات مردم عمل کند.

وی گفت: اگر دولت منفعلی روی کار باشد و به موقع مشکلات را رصد نکرده و حل ننماید، مردم احساس می‌کنند کسی در این کشور حاکم نیست و مردم با مشکلاتشان رها شده‌اند.

مردم باید نتایج وعده‌های دولت را ببینند

کریمی در مورد مدیریت وعده‌ها در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که دولت باید وعده‌های صادقانه و مبتنی بر امکانات کشور به مردم بدهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: برای اجرای وعده‌ها باید زمان‌بندی مشخصی در نظر گرفته شود تا مردم نتایج این وعده‌ها را در زمان‌بندی معین ببینند و احساس کنند در این صورت مردم هم با دولت همراه خواهند شد.

وی افزود: مردم می‌دانند بسیاری از مشکلات موجود ناشی از ساختارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موجود هستند و یک شبه قابل حل نیستند. دولت باید این مشکلات را دسته‌بندی و زمان‌بندی کند و با عقلانیت انقلابی آنها را با مردم در میان گذاشته و در راستای حل آنها قدم بردارد.

نظر شما