شناسهٔ خبر: 172614 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

صالحی مبارکه:

کنترل کرونا با همراهی همه سازمان‌ها محقق می‌شود

صالحی مبارکه عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کنترل کرونا همراهی همه سازمان‌ها را می‌طلبد تاکید کرد که ضمانت اجرایی برقراری پروتکل‌ها از عهده وزارت بهداشت خارج است.

به گزارش «نماینده» پروین صالحی مبارکه در تشریح نشست شورای اداری استان اصفهان که پیرامون بررسی موضوع کمبود آب شهرستان مبارکه برگزار شده بود، گفت: بودجه‌ای برای رفع این مشکل در اختیار این شهرستان نیست، اگرچه می‌توان نیاز آب را از ظرفیت قنات‌های موجود، تأمین کرد.

ساماندهی ۷۴ رشته قنات راه برون‌رفت از مشکل کمبود آب شهرستان مبارکه است

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ۷۴ رشته قنات موجود در شهرستان مبارکه در صورت ساماندهی، لایروبی و سپس لوله‌گذاری، پاسخگوی نیاز آب شهرستان خواهد بود.

وی تصریح کرد: مشکلات صنایع پتروشیمی در کشور شامل گران بودن مواد اولیه، حمایت نکردن از کارآفرین‌های داخلی، سخت‌گیری‌های تسهیلات بانکی و سود کلان نامتعارف می‌شود و کارخانه‌داران معتقد هستند باوجود این شرایط و بی‌ثبات قیمت مواد اولیه در بازار نمی‌توانند برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

صالحی با اشاره به سهمیه دامداران برای تأمین نهاده دام سبک، تاکید کرد: مشکل نهاده‌ها و خوراک دامی؛ از سهم کل استان ۹ کیلوگرم روزانه است که با این تخصیص، مشکلات این بخش به قوت خود باقی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در مورد کمبود زمین برای برخی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی شهرستان مبارکه، خاطرنشان کرد: برخی از این واحدها بدون استفاده هستند بنابراین از رییس شهرک‌های صنعتی درخواست شد وضعیت نهایی واحدهای صنعتی تعطیل و بلااستفاده چندساله را مشخص کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در پایان ضمن تشکر از کادر علوم پزشکی اصفهان و همکاری شهرستان‌ها در کنترل ویروس کرونا، یادآور شد: ضمانت اجرایی پروتکل‌ها از عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خارج است و کنترل کرونا با همراهی همه سازمان‌ها محقق می‌شود.

نظر شما