شناسهٔ خبر: 172607 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رضازاده با اشاره به تأکیدات رهبری:

آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند/ چراغ سبز آمریکا به طالبان افغانستان را دچار مشکلات امروز کرد

رضا زاده عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است اعتماد دولت‌ها به آمریکا و اسرائیل همانا سقوط حکومتشان خواهد بود.

به گزارش «نماینده» یعقوب رضازاده با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره تحولات افغانستان، گفت: یکی از نتایج حضور آمریکایی ها در افغانستان این بود که دولت های منطقه متوجه شوند نباید به آمریکایی ها اعتماد کنند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه هر زمان رأس حکومتی به سران آمریکایی اعتماد کرد، چوب آن را خورد، یادآور شد: در عراق نیز سرنوشت صدام را دیدیم که چندین سال نوکر آمریکا در منطقه بود اما در نهایت با وضعی خفت بار سرنگون شد.

وی ادامه داد: امروز نیز دیدیم که وضعیت دولت افغانستان که کاملا مورد حمایت آمریکایی ها بود چه شد؛ آنها زمانی که منافع خود را در این کشور به پایان رسیده دیدند، چتر حمایتی خود را برداشته و چراغ سبزی به طالبان نشان دادند که این گروه توانست کل افغانستان را به اشغال درآورد تا جایی که اکنون که خود نظامیان آمریکایی قصد خروج از کابل را دارند، با مشکل مواجه شده اند.

رضازاده در ادامه با اشاره به افول قدرت آمریکا در منطقه و جهان، عنوان کرد: این آمریکا دیگر آن قدرتی نیست که هر زمانی بخواهد بتواند به کشورهای منطقه لشگرکشی کند از این رو به امارات، عربستان و سایر کشورهایی که دل به آمریکا بسته اند نیز توصیه می کنیم خود را مضحکه غرب نکرده و قدر ملت خود را بدانند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اعتماد حکومت ها به اسرائیل و آمریکا همانا سقوط آنها خواهد بود و تنها محل امید دولت ها باید ملت آن کشور باشد.

نظر شما