شناسهٔ خبر: 172604 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

خانی با اشاره به تأکیدات رهبری:

فسادستیزی مسئولان لازمه گسترش عدالت است/ ضرورت بازگشت اعتماد عمومی

علی اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است جوان‌گرایی یعنی مسئولان با روحیه‌ای جوان بتوانند شب و روز خود را وقف مردم کنند.

به گزارش «نماینده» علی‌اصغر خانی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر بازگشت اعتماد عمومی از سوی هیأت دولت سیزدهم، گفت: تا کنون علت اصلی مشکلات، فاصله گرفتن دولت از مردم بوده که موجب ایجاد شکاف و بی اعتمادی میان مردم شده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه از سوی دیگر مسئولان باید فسادستیزی را از خود شروع کنند تا عدالت را بگسترانند، عنوان کرد: در این راستا ضروری است فاصله میان مردم و مسئولان به حداقل برسد.

وی در ادامه با تأکید بر جوان سازی دولت عنوان کرد: البته جوان گرایی به این معنا نیست که حتما از افراد کم سن و سال استفاده شود بلکه باید روحیه و نگاه مسئولان جوان باشد؛ آنها باید انرژی داشته باشند و شب و روز خود را وقف مردم کنند.

خانی در ادامه اشرافی گری را یکی از مشکلات امروز و دیروز دانست و افزود: مسئولان باید از تجمل گرایی دوری کرده و آن را سمی برای خدمت و عدالت ورزی بدانند.

وی تأکید کرد: رئیس جمهور باید نسبت به وزرا و مسئولان زیر مجموعه خود حساس بوده و همواره به همه امور اشراف داشته باشد تا اقتدار و انسجام میان هیأت دولت و کابینه حفظ شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مسئولان باید در عملکرد، امام و رهبری را الگوی خود قرار دهند که حرف و عملشان همواره یکی بوده است، خاطرنشان کرد: مسئولان اگر جایی توان آن را ندارند باید بگویند و اگر از مردم کمک بخواهند که این همان مردمی بودن دولت است همچنین باید صداقت را به گونه ای سرلوحه قرار دهند که حرف هر مسئول سند باشد.

نظر شما