شناسهٔ خبر: 172574 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رشیدی کوچی:

افزایش تبادلات تجاری با همسایگان موجب خنثی سازی تحریم ها می شود

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس گفت: از آنجایی که افزایش تبادلات تجاری با همسایگان موجب خنثی سازی تحریم ها می شود این گسترش روابط با همسایگان در دستور کار سیاست دولت سیزدهم قرار دارد.

به گزارش «نماینده» جلال رشیدی کوچی با تاکید بر گسترش روابط با همسایگان در دولت سیزدهم گفت: متاسفانه در گذشته اولویت اول سیاست خارجی کشورمان برجام بود و این موضوع باعث شد تا از همسایگان غافل شویم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: با توجه به روی کار آمدن دولت سیزدهم  باید از ظرفیت های بالای اقتصادی کشورهای پیرامون حداکثری داشته باشیم.

وی افزود: امیر عبدالهیان این  بینش را در برنامه های ارائه شده به مجلس داشت که نگاه خوبی است و مجلس شورای اسلامی در حوزه دیپلماسی اقتصادی به وزارت امورخارجه کمک خواهد کرد.

رشیدی کوچی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت های کشور های همسایه می توانیم تمام تحریم های تحمیل شده از سوی آمریکا را خنثی کنیم.

وی ابراز کرد: نگاه امیر عبداللهیان بر این موضوع بود که می توانیم با ارتقاء روابط اقتصادی و سیاسی با کشور های همسایه تحریم ها آمریکا و اروپا علیه کشورمان را دور بزنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها یاد آور شد : ۸۰ درصد موضوع افزایش حجم تبادلات تجاری با کشور های همسایه به دیپلماسی اقتصادی برمی گردد و مسیر آن از وزارت امورخارجه می گذرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به آنچه گفته شد ضرورت دارد تا مسیر غلط سیاست خارجی کشورمان در دولت سیزدهم اصلاح شود و ارتباط با همسایگان در اولویت اول قرار بگیرد.

نظر شما