شناسهٔ خبر: 172571 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آصفری:

سطح روابط با همسایگان در دولت سیزدهم توسعه پیدا می‌کند

آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: توسعه روابط اقتصادی با همسایگان به معنای کنار رفتن موضوع برجام نیست لذا وزیر جدید امور خارجه این موضوع را به جد پیگیری کند.

به گزارش «نماینده» محمد حسن آصفری با تاکید بر دیپلماسی فعال اقتصادی با همسایگان گفت: دولت گذشته متاسفانه تمام تخم مرغ ها را در سبد برجام و اتحادیه اروپا گذاشت اما هیچ خروجی برای کشور نداشت به طوری که سطح روابط با اروپا نسبت به سال های گذشته کاهش یافت و از همسایگان خودمان نیز غافل شدیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: امیر عبدالهیان با توجه به این که قبلا معاون آفریقایی- عربی وزارت امور خارجه بوده همسایگان ما را به خوبی می شناسند و ارتباط خوبی با آن ها داشته و شناخته شده است.

وی افزود: در برنامه های ارائه داده شده توسط امیر عبدالهیان به مجلس اولویت سیاست خارجی با توسعه روابط با کشورهای همسایه بوده و در دولت سیزدهم سطح روابط با کشور های همسایه توسعه پیدا خواهد کرد.

آصفری بیان کرد: با توجه به بحث اشتراک موضوعات بین ایران و کشورهای همسایه در حوزه های امنیتی،ترورریسم و همچنین دشمنی مشترک به نام رژیم صهیونیستی زمینه های خوبی برای ارتقاء روابط سیاسی و اقتصادی با کشور های همسایه وجود دارد.  

وی تاکید کرد:گسترش روابط با کشور های منطقه به معنی بسته شدن پرونده برجام نیست چرا که جمهوری اسلامی به تعهداتش عمل کرده و امروز نوبت طرف آمریکایی و اروپایی بوده تا به تعهدات خودشان در برجام عمل کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خاطر نشان کردند: امیر عبدالهیان موضوع برجام و مذاکرات را به جد پیگیری کند و در کنار آن روابط اقتصادی با کشورهای منطقه توسعه دهیم.

نظر شما