شناسهٔ خبر: 172548 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی:

اروپایی‌ها با بهانه جویی و دروغگویی به دنبال کسب امتیازات بیشتر از ایران هستند

مشکینی سخنگوی کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپایی ها به‌‎جای اجرای تعهداتشان در برجام با بهانه جویی و دروغگویی به دنبال کسب امتیازات بیشتر از ایران در مذاکرات هستند.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی در واکنش به بیانیه تروئیکا اروپایی درباره تولید فلز اورانیوم با غنای ۲۰ درصد توسط کشورمان گفت: تمامی فعالیت‌ها و اقدامات ایران در چارچوب استانداردهای آژانس بین‌المللی اتمی و پادمان است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با توجه به عدم اجرای تعهدات از سوی غربی‌ها بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، دولت موظف به پایان دادن اجرای یک طرفه تعهدات بر جامی و فرا پروتکلی است.

وی افزود: غربی‌ها در این سال ها به جای اجرای تعهدات، اقدام به بهانه جویی و دروغ‌گویی کردند تا از این طریق در مذاکرات از جمهوری اسلامی امتیاز بیشتری بگیرند و این در حالی است که ظاهراً آن‌ها فراموش کردند دولت جدیدی در ایران روی کار آمده که سیاست خارجی‌اش به هیچ وجه منفعلانه و برون نگرانه نیست.

عباس زاده مشکینی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران توسعه را درون زا می‌خواهد چرا که کشور با منابع داخلی اداره می‌شود که ویژگی‌های مثبت زیادی دارند از ایران رو غربی‌ها باید به این نکته دقت کنند که شرایط در جمهوری اسلامی عوض شده و دیگر این‌گونه بازی‌ها جواب نمی‌دهد.

تجربه نشان داده آمریکا اهل مذاکره نیست 

وی درباره تأثیر مذاکره مستقیم با آمریکا در تسریع روند احیا برجام گفت: در دوره‌های قبلی با آمریکا در قالب برجام مذاکره داشتیم اما نتیجه‌ای حاصل نشد به این دلیل که آن‌ها مذاکره نمی‌خواهند بلکه به دنبال محاکمه و گسترش دامنه سلطه خودشان در جهان هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: غربی‌ها و در رأس آن آمریکا باید بداند که در قرن ۲۱ قرار داریم و دنیا امروز عصر اطلاعات، ارتباط و هوش مصنوعی بوده به همین دلیل استعمار مانند گذشته قابل تحقق نیست.

وی ادامه داد: نسل‌ها عوض‌شده و سیاست سلطه دیگر جواب نمی‌دهد؛ از طرف دیگر دهه آینده دهه ظهور و بروز قدرت‌های متکثر در دنیاست؛ در حال حاضر کشورهایی هستند که رقابت تنگاتنگ اقتصادی با آمریکا دارند لذا عصر یک‌جانبه گرایی به پایان رسیده است.

دنیا از استانداردهای دوگانه خسته  شده است

عباس زاده مشکینی درباره ادعای غربی‌ها مبنی بر این‌که خواسته‌های ایران مانع دستیابی به توافق برای احیای برجام شده بیان کرد: عنوان قانون اقدام راهبردی مشخص است؛ لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملی؛ و این قانون در این چند کلمه خلاصه می‌شود.

وی تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه هسته‌ای در چارچوب قانون و پادمان انرژی بین‌المللی اتمی است و جمهوری اسلامی به دنبال کارهای غیرقانونی نبوده و به دنبال گریزگاه نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: اگر غربی‌ها راست می‌گویند یک‌بار نسبت به رژیم صهیونیستی که دارای کلاهک‌های هسته‌ای و بزرگ‌ترین زرادخانه دنیا است واکنش نشان دهند. دنیا از استانداردهای دوگانه خسته شده است و افکار عمومی این منطق را نمی‌پذیرد به همین دلیل آن‌ها باید فکر دیگری برای خودشان بکنند.

نظر شما