شناسهٔ خبر: 172485 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قول ساداتی‌نژاد برای ساماندهی بازار مرغ و گوشت و تاکید عبدالملکی بر توجه به حقوق و دستمزد کارگران

نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از حضور وزرای پیشنهادی کشاورزی و کار در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: ساداتی‌نژاد بر ساماندهی بازار مرغ و گوشت و عبدالملکی بر توجه به حقوق و دستمزد کارگران تاکید کردند.

به گزارش «نماینده» مصطفی نخعی در تشریح نوبت دوم جلسه صبح امروز(سه شنبه ۲۶ مردادماه) کمیسیون انرژی مجلس به حضور وزرای پیشنهادی جهاد کشاورزی و وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت بررسی صلاحیت آن‌ها توسط نمایندگان این کمیسیون اشاره کرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صرفه‌جویی در آب یا افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و لزوم توجه به اقتصاد و بازار کشاورزی جزو برنامه‌های آقای  ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بود.

به گفته وی، تسهیل صادرات غذا و جایگزین کردن آن به جای نفت، ضرورت اجرای کاداستر، ایجاد سامانه‌ای برای برنامه‌ریزی کاشت، داشت، برداشت و کشت محصولات براساس نیاز جامعه از دیگر برنامه‌های این وزیر پینشهادی به شمار می‌آیند.

نخعی تصریح کرد: آقای ساداتی‌نژاد همچنین نسبت به ساماندهی بازار مرغ و گوشت، تامین میوه شب عید، برنامه‌ریزی برای تامین نهاده‌های دامی، بذر و کود تاکید کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضای کمیسیون انرژی نیز مباحثی را در زمینه کوتاهی‌های رخ داده در زمینه عدم تامین نهاده‌های دامی و کشاورزی، از بین رفتن ذخایر آبزیان دریای خزر، کاستی‌های حوزه شیلات، عدم حمایت از کشاورزان، تامین آب، خرد شدن و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، صنعتی‌سازی تولید و صادرات محصولات  کشاورزی مطرح کردند.

وی همچنین با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این کمیسیون، گفت: آقای عبدالملکی نیز برنامه‌های خود را در حوزه‌های همچون ایجاد انسجام میان کارفرمایان، کارگران و دولت و توجه به حقوق و دستمزد کارگران تشریح کرد و گفت؛ از آنجا که میزان حقوق و دستمزد نسبت به میزان تورم در کشور کافی نیست و همیشه حقوق و دستمزدها از میزان تورم عقب مانده، این عقب‌ماندگی‌ها باید جبران شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: بهبود تولید و فضای کسب و کار در سطح کشور، حل مشکلات اشتغال معلولان، برقرای ارتباط میان تشکلات تعاونی در سطح ملی و بین‌المللی و رسیدگی به وضعیت بیمه‌های اجتماعی و درمانی نیز جزو مهمترین رئوس برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار به شمار می‌آیند.

نظر شما