شناسهٔ خبر: 172472 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نجابت در تشریح نشست با وزیر پیشنهادی امورخارجه دولت سیزدهم؛

تاکید امیرعبداللهیان بر سیاست خارجه همسایه محور و بهره گیری از دستاوردهای میدانی در حوزه دیپلماسی

نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: بهره گیری از دیپلماسی نامتقارن، توجه به سیاست خارجه همسایه محور، بهره گیری از دستاوردهای میدانی در حوزه دیپلماسی و نگاه به شرق در برنامه های وزیر پیشنهادی امورخارجه مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش «نماینده» روح‌الله نجابت با اشاره به نشست عصر امروز(۲۵ مردادماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با وزیر پیشنهادی امورخارجه، گفت: حسین امیرعبداللهیان نخستین مهمان اعضای کمیسیون بود که ابتدا به بیان رویکردهای کلی وزارت امورخارجه در دوران مسئولیتش پرداخت و نمایندگان نیز در این راستا نکاتی را مطرح کردند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راهبردهای دیپلماسی در سیاست خارجی تراز انقلاب اسلامی از سوی وزیر پیشنهادی امور خارجه برای نمایندگان تبیین شد، اظهار کرد: در این راستا بهره گیری از دیپلماسی نامتقارن، توجه به سیاست خارجه همسایه محور، بهره گیری از دستاوردهای میدانی در حوزه دیپلماسی، نگاه به شرق، ترسیم فرصت های پیش رو و غیره از جمله مسائلی بود که از سوی امیرعبداللهیان مطرح شد.

وی ادامه داد: وی اعتقاد دارد چهل درصد از برنامه هایش اقتصاد محور است که در قالب برنامه های زمان بندی شده تبیین شده و در این راستا به بخش های کشاورزی، منابع طبیعی، انرژی و غیره توجه شده است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین وی تاکید کرد ستاد ویژه کرونا در وزارت خارجه تشکیل خواهد شد تا از همه ظرفیت ها برای واردات واکسن، اقلام دارویی و دیگر نیازهای تجیهزات پزشکی بهره گرفته شود.

نظر شما