شناسهٔ خبر: 172464 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوروزی در تشریح جزئیات نشست کمیسیون قضایی با وزرای بهداشت و میراث فرهنگی:

تاکید نمایندگان بر بیمه همگانی و تقویت گردشگری داخلی

حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس جزئیات نشست این کمیسیون با وزرای میراث فرهنگی و بهداشت را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» حسن نوروزی در تشریح نشست امروز ( دوشنبه، ۲۵ مردادماه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با عزت‌الله ضرغامی و بهرام عین‌اللهی وزرای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: نمایندگان در این نشست تاکید کردند که وزارتخانه باید به سمت بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی تقسیم شود تا سه معاونت بتوانند با رقابت با هم در ادارت کل شهرستانی کار را به پیش ببرند.

وی با یادآوری تاکید نمایندگان بر ضرورت توجه جدی به گردشگری داخلی و خارجی، افزود: اعضای کمیسیون یادآور شدند که بروکراسی اداری بزرگترین مانع به سرانجام رسیدن طرح های گردشگری است و از اجاره اماکن میراث فرهنگی به بهای اندک و ثمن بخس و مشکلات به وجود آمده در پی آن انتقاد و بر ضرورت رفع آن توسط وزیر آینده گردشگری شدند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان ادامه داد: در این نشست بر ضرورت توجه به ارزش ها و باورها و فرهنگ مبتنی بر هویت انقلابی و اسلامی تاکید شد؛ ۷۱ درصد اقتصاد جهان از گردشگری داخلی تامین می‌شود اما در کشورمان به این مهم توجه چندانی نمی‌شود بنابراین نمایندگان تقویت گردشگری داخلی و صنایع دستی را مورد تاکید قرار دادند.

نوروزی افزود: وزیر پیشنهادی هم قول داد در صورت رای اعتماد، تقویت گردشگری داخلی و میراث فرهنگی را مورد توجه جدی قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به نشست این کمیسیون با بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: ساخت بیمارستان‌های بین المللی، کاهش تعرفه های پزشکی، تسهیل در مشارکت بخش خصوصی و اعطای مجوز، تقویت طب سنتی و دانشگاه‌های طب سنتی، تبدیل وضعیت ایثارگران، بیمه همگانی، مبارزه جدی تر با کرونا و تسریع در واکسیناسیون عمومی از جمله مطالبات نمایندگان از وزیر پیشنهادی بهداشت بود.

وی یادآور شد: وزیر پیشنهادی هم تقویت طب سنتی، بازسازی وضعیت شبکه های بهداشتی و درمانی و بیمارستان ها، استفاده از نیروهای متعهد، متخصص و انقلابی و همچنین توجیه مردم و مسئولان از وضعیت کرونا را از برنامه ها و اولویت های خود دانست.

نظر شما