شناسهٔ خبر: 172369 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ایزدپناه:

رئیسی به خوزستان بیاید/ استاندار ویژه سریعاً مشخص شود

عبدالله ایزدپناه رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: لازم است رئیس‌جمهور در اولین سفر استانی با حضور همه اعضای کابینه به خوزستان بیاید.

به گزارش «نماینده» عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه در مجلس با بیان اینکه رئیسی اشراف کاملی بر مشکلات خوزستان دارد، گفت: در یک ماه گذشته همه حاکمیت متوجه عقب ماندگی شدید استان خوزستان شده اند، لذا باید گام های جدی برای رفع این عقب ماندگی برداشته شود، رئیس جمهور با توجه به شناختی که از این استان دارد باید در زمینه حل مشکلات زیرساختی و راه‌های استان گام های اساسی بردارد.

وی افزود: خوزستان در حوزه برق به شدت آسیب پذیر است. باید برای رفع این مشکل اقدامات فوری انجام شود. بیکاری در خوزستان بیداد می کند، نرخ بیکاری در برخی از شهرستان های استان خوزستان بالای ۴۰ درصد است، علیرغم اینکه شرکت های بزرگ پتروشیمی، پالایشگاهی، پتروپالایشگاهی و همچنین زمین های حاصلخیز در خوزستان وجود دارد، نرخ بیکاری در این استان بسیار بالا است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان، مدیران پروازی و اشتغال افراد غیربومی در استان خوزستان را عامل تشدید بیکاری خواند و گفت: رئیس جمهور باید سریعا استاندار ویژه خوزستان را معرفی کند، فردی قوی، انقلابی و جهادی که در حوزه اقدامات اجرایی صاحبنظر باشد و بتواند به عنوان سکاندار امور و نماینده عالی دولت، سازمان ها و ادارات را به حرکت وادار کند تا مشکلات مردم مرزنشین خوزستان حل شود.

ایزدپناه تأکید کرد: اولین سفر استانی رئیس جمهور باید به این استان انجام شود. همه وزرا نیز باید در این سفر همراه رئیس جمهور باشند تا به صورت دقیق مشکلات استان مورد بررسی قرار گرفته و راه حل های زمانبندی شده ارائه شود.

وی گفت: همچنین وزرا یا مأموران ویژه آنها باید هر ماه برای پیگیری اجرای مصوبات به استان سرکشی کنند.

نظر شما