شناسهٔ خبر: 172359 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اقدام حاشیه‌آفرین سفرای روسیه و انگلیس محکوم است

میرتاج الدینی نماینده تبریز گفت: سفرای انگلیس و روسیه باید فوراً به طور رسمی بابت اقدام موهن خود از ملت و دولت ایران عذرخواهی کنند در غیر این صورت تصمیم نمایندگان مجلس قاطع خواهد بود.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز و نایب رئیس فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام روز گذشته سفرای انگلیس و روسیه، اظهار کرد: عکس مشترک سفرای فعلی روسیه و انگلستان در تهران و بازسازی عکس مشهور استالین و چرچیل و روزولت در کنفرانس تهران در دوران اشغال جنگ جهانی، کاری ضد دیپلماتیک است.

نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه اقدام سخیف و حاشیه آفرین سفرای روسیه و انگلیس شدیدا محکوم است، افزود: هر دو سفیر باید فوراً به طور رسمی بابت این اقدام موهن ، از ملت و دولت ایران عذرخواهی کنند در غیر این صورت تصمیم نمایندگان مجلس قاطع خواهد بود.

نایب رئیس فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب تاکید کرد: اگر عذرخواهی رسمی از ملت شریف ایران انجام نشود این دو سفیر باید اخراج شوند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی تصریح کرد: مردم بزرگ ایران نشان داده‌اند که پای عزت و استقلال کشورشان هرگز با کسی شوخی نمی‌کنند.

گفتنی است که سفرای انگلستان و روسیه با انتشار عکسی از دیدار خود، سعی در مشابهت سازی آن با عکس مشهور دیدار سران سه کشور رهبر متفقین در جنگ جهانی دوم در تهران در سال 1322 را داشتند در سفارت روسیه گرفته شده بود. در آن سال، روسای جمهور سه کشور امریکا، انگلستان و روسیه بدون اطلاع محمدرضا پهلوی وارد ایران شده و با یکدیگر عکس یادگاری انداخته بودند.

نظر شما