شناسهٔ خبر: 172347 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

تکنیک ها، روش ها و رویکردهای انواع بازاریابی کدام اند؟ انتخاب بهترین استراتژی بازاریابی

تکنیک ها، روش ها و رویکردهای انواع بازاریابی کدام اند؟ انتخاب بهترین استراتژی بازاریابی

طبق آمار به دست آمده، استفاده درست و مناسب از انواع روش های بازاریابی، باعث رشد و توسعه 760% کسب و کارها شده است. این آمار و ارقام نشان دهنده این است که استفاده درست از انواع مدل های بازاریابی تا چه میزان می تواند برای کسب و کارهای مختلف مفید باشد و همچنین اگر از آن ها درست استفاده نشود چقدر می تواند تاثیر منفی ای بر بیزینس های مختلف داشته باشد. پس اگر می خواهید بهترین مدل بازاریابی را متناسب با کسب و کار خودتان انتخاب کنید، ادامه این محتوا را بخوانید.

در این مقاله به بررسی انواع بازاریابی و روش ها و رویکردهای آن می پردازیم.

تعریف بازاریابی چیست؟

به صورت کلی به هر نوع فعالیتی که یک کسب وکار برای بهبود ارائه خدمات یا محصول خود به صورت آنلاین یا سنتی انجام می دهد، بازاریابی گفته می شود. هدف از «انواع بازاریابی» ایجاد آگاهی در خصوص کسب وکارتان است. در نتیجه مشتریان ترجیح می دهند که محصولات یا خدمات شرکت شما را در مقابل سایر رقبا انتخاب کنندارائه نوعی خدمات یا محصول که نیازهای مشتری شما را مرتفع می سازد، جنبه مهم دیگری از بازاریابی به حساب می آید.

« بازاریابی در حقیقت شناخت کامل نیاز مشتری است. به این ترتیب می‌توان محصولات یا خدماتی را ارائه کرد که قابل فروش به مشتری باشد

برند اپل باید موفقیت عظیم خود را مدیون هوش و قدرت سرشار بازاریابی استیو جابز است. استیو جابز فقط در ساخت تکنولوژی منحصربه‌فرد مهارت نداشت. بلکه او می‌توانست نیاز مشتری را به‌خوبی درک کند و این نیاز را با ظرافت و نوآوری تمام رفع نماید.

انواع بازاریابی و روش های آن کدام اند؟

انواع بازاریابی هر کدام یک زمینه بسیار پیچیده با شاخه های مختلف هستند. رویکردهای گوناگونی برای انواع بازاریابی وجود دارد که باید بر اساس مختصات کسب و کار خود و همچنین ویژگی ها و نیاز مخاطبان هدفتان، رویکرد مناسب را از بین آن ها انتخاب کنید. با ما در ادامه همراه باشید تا 8 رویکرد مهم بازاریابی را که در جریان رشد کسب و کارتان به آن ها نیاز دارید، بررسی کنیم.

بازاریابی عملگرا یا پرفرمنس مارکتینگ

بازاریابی عملگرا اصطلاحی جامع برای انوعا برنامه های بازاریابی آنلاین و تبلیغاتی است که تبلیغ کنندگان فقط در صورت محقق شدن هدف خاصی هزینه پرداخت می کنند. این هدف ها می توانند شامل تولید سرنخ، فروش، کلیک و موارد دیگر شوند.

همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

در افیلیت مارکتینگ یا همان همکاری در فروش، شما محصولات یک کمپانی دیگر را معرفی می کنید. زمانی که از طریق لینک شما، محصول آن کمپانی فروش برود، از آن فروش کمیسیون دریافت خواهید کرد. در روش مشارکت در فروش، شما بازاریاب یک کمپانی دیگر خواهید بود. در نتیجه فروش، کمپانی فروشنده به شما پاداش می دهد.

بازاریابی سنتی (Traditional Marketing)

از بازاریابی سنتی در تمام دنیا استفاده می‌شود. تقریباً تمام کسانی که از این روش استفاده می‌کنند، از آن راضی هستند. پس تعجبی نیست که بیشتر مردم با ایده کلی این نوع بازاریابی آشنا باشند. این نوع بازاریابی بر فروش محصولات و خدمات تأکید دارد.

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)

دیجیتال مارکتینگ در حقیقت بازاریابی محصول یا خدمات با کمک تکنولوژی دیجیتال است. در این روش از اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، موبایل‌ها و هر وسیله ارتباطی دیجیتال دیگر برای تبلیغات استفاده می‌شود.

بازاریابی محتوا (Content marketing)

آیا تا کنون دستور تهیه غلات صبحانه را روی جعبه آن مطالعه کرده اید؟ آیا به این موضوع دقت کرده اید که در دستور تهیه از موادی نام برده می شود که معمولاً خود آن کمپانی آن ها را تولید می کند و ارائه می دهد؟ دقت کرده اید که برای جلب نظر شما، نام کمپانی نیز کنار این مواد اولیه قرار داده می شوند؟ این یک روش بازاریابی محتوا محسوب می شود.

با کمک بازاریابی محتوایی، خدمات یا محصول شما، مفید و موثر به نظر می رسند. به این طریق می تواند باعث ایجاد احساسات مثبت نسبت به برند شما در مشتری شود. اگر content marketing را به درستی انجام دهید، مشتری متوجه نمی شود که شما در حال تبلیغ محصول و خدمات خود هستید. حداقل می توان گفت که مشتریان این مدل بازاریابی را، بیشتر از یک پاپ – آپ تبلیغاتی در اینترنت دوست دارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

اینفلوئنسر مارکتینگ با گسترش محتوا در شبکه های اجتماعی ارتباط دارد. در بازاریابی اینفلوئنسر، بازاریاب با تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرهایی در ارتباط است که دارای فالوورهایی وفادار هستند. اینفلوئنسر باید ارتباط مناسبی با فالوورهای خود داشته باشد. به این طریق می تواند نقش یک پل ارتباطی بین برند شما و مخاطبان خود را ایفا کند.

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

ایمیل مارکتینگ شامل ارسال محتوای جذاب یا آموزشی به افرادی است که می خواهند شما را دنبال کنند و از برند شما ایمیل دریافت نمایند. هدف اصلی ایمیل مارکتینگ، تقویت ارتباط  با مشتری استبرای این کار باید محتوایی مخصوص به مخاطب خود را برای او ارسال کنید در نهایت باید مخاطب خود را با این ایمیل ها به سمتی سوق دهید که منجر به خرید محصول یا خدمات شما شود.

نتیجه گیری

خب دوستان عزیز، در این مطلب شما به صورت کلی با انواع بازاریابی و استراتژی های آن آشنا شدید. سعی کردیم با پاسخ به سوال «انواع بازاریابی چیست»، در انتخاب صحیح استراتژی بازاریابی جهت افزایش فروش و نرخ بازگشت سرمایه به شما عزیزان کمک کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به سیستم همکاری در فروش دایان مراجعه کنید.

منبع:

https://dayanaffiliate.com/

نظر شما