شناسهٔ خبر: 172286 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سنگدوینی مطرح کرد:

تاکید بر رسیدگی به وضعت حقوقی پرسنل عملیاتی وزارت نفت

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس بر ضرورت ارتقای دریافتی پرسنل عملیاتی وزارت نفت تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» رمضانعلی سنگدوینی با انتقاد به وضعیت دریافتی پرسنل عملیاتی وزارت نفت، گفت: از آنجا که هنوز پایه اقتصادی کشور بر مبنای نفت است و نزدیک ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین و حدود ۷۰ درصد گاز کشور توسط این صنعت تولید می‌شود و پتروشیمی‌ها با تولید و صادرات محصولات مختلف اقتصاد کشور را می‌چرخانند، توجه و رسیدگی به کارکنان عملیاتی نفت ضروری است. حال کارکنان صنعت نفت خوب نیست.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باتوجه به وضعیت درآمد کارکنان صنعت نفت در سال جاری، مجلس به دنبال اعمال اصلاحیه‌ای بر قانون یا حل مشکل از طریق یا شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه است.

به گفته وی کارکنان معترض صنعت ‌نفت خواهان برداشته شدن محدودیت‌های حقوقی و ارتقای سقف حقوق خود به روال سال‌های گذشته و  برطرف کردن محدودیت سقف پاداش ۳۰ سال پس از بازنشستگی هستند.

سنگدوینی با بیان اینکه گلایه‌های کارکنان صنعت نفت به‌حق و درست است، اظهار کرد: این پرسنل متخصص که در شرایط تحریمی به کمک کشور آمدند و اجازه ندادند این چرخه بایستد گلایه‌های به حقی دارند. متاسفانه بسیاری از پرسنل مشمول افزایش ۲۵ درصدی حقوق نشدند و بعضا افزایش حقوق آنان بسیار کمتر بوده و حتی تعدادی از پرسنل در مناطق عملیاتی با کاهش حقوق نسبت به سال قبل مواجه شدند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: نیروهای عملیاتی صنعت نفت در جزایری همچون خارگ و لاوان و... روز شبانه روز کار می‌کنند، لذا رسیدگی به این افراد که چرخ اقتصاد مملکت را می‌چرخانند مسئله حیاتی است بنابراین اولویت وزیر نفت دولت جدید باید نیروی انسانی این وزارتخانه باشد چراکه رونق اقتصادی کشور در گرو داشتن نیروی انسانی قوی و بدون دغدغه‌های اقتصادی است.

نظر شما