شناسهٔ خبر: 172277 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جوکار:

وزرای مردمی به مجلس معرفی شوند/ باید امید به زندگی مردم بازگردد

محمدصالح جوکار// رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه کابینه سیزدهم باید دارای وزرایی باشد که امید را به مردم بازگردانند گفت: وزرای کابینه سیزدهم باید مردمی بوده و درد مردم را درک کنند.

به گزارش «نماینده» محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در مورد شاخص‌های کابینه سیزدهم گفت: دولت سیزدهم از زمانی که امور اجرایی کشور را تحویل گرفت، با چالش‌های جدی مواجه شد. وضعیت اقتصادی، معیشتی، تورم، گرانی و رشد نقدینگی در شرایطی است که بر روند کاری دولت تأثیرگذار است.

وی افزود: از سوی دیگر، بالا بودن مطالبات و انتظارات مردم برای حل مشکلات ناشی از سوء و ضعف مدیریت دولت گذشته شرایطی را ایجاد کرده که دولتِ رئیسی ناچار به معرفی کابینه قوی، جهادی و انقلابی برای حل مشکلات مردم است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار داشت: کابینه سیزدهم باید دارای وزرایی باشد که امید را به جامعه برگردانند. اعضای کابینه باید برترین افراد در حوزه تخصصی خود از نظر تجربه، کارنامه و سابقه باشند. وزرای کابینه سیزدهم باید مردمی بوده و درد مردم را درک کرده و بتوانند کاستی‌ها را رفع کنند.

جوکار تاکید کرد: ظرفیت‌های زیادی در کشور ما وجود دارد که از آن به خوبی استفاده نشده است، دولت سیزدهم باید کابینه توانمند معرفی کند که بتوانند استفاده حداکثری را از ظرفیت‌های موجود برای حل مشکلات کشور کند.

وی با اشاره به اصلاح آئین‌نامه مجلس در زمینه رأی اعتماد به وزرا، گفت: طبق آئین‌نامه جدید، همه وزرا باید در کمیسیون‌های تخصصی حضور یافته و نمره ارزیابی «قابل قبول» را دریافت کنند؛ در دو مرحله، برنامه‌ها، سوابق، عملکرد و کارنامه وزرای پیشنهادی بررسی می‌شود. این سازوکار جدید، رأی‌ اعتماد به وزرا را دقیق‌تر و سخت‌تر کرده است.

نماینده مردم یزد در مجلس تأکید کرد: سوابق، توانمندی‌ها، کارآمدی و برنامه‌های وزرای پیشنهادی برای برون‌رفت از شرایط موجود به صورت دقیق در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نظر شما