شناسهٔ خبر: 172270 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بهانه‌تراشی برخی اعضای ستاد ملی کرونا درباره تعطیلی سراسری/ آیت الله رئیسی شخصا تصمیم بگیرد

شهریاری 1 رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به بهانه‌تراشی برخی اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه شنبه اخیر در خصوص موضوع «تعطیلی سراسری»، خواستار اتخاذ تصمیم فوری از سوی شخص رئیس جمهور شد.

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به شدت گرفتن آمار ابتلا و فوت ناشی از بیماری کرونا در روزهای اخیر و با اشاره به ارجاع نامه اخیر وزیر بهداشت در خصوص «تعطیلی دو هفته‌ای سراسری، برای کنترل بیماری» به سناد مقابله با کرونا، اظهار داشت: متأسفانه اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا همان افرادی هستند که تاکنون هم عضو ستاد بوده اند و با تصمیماتشان کار را به اینجا رسانده‌اند.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی باید به سرعت اعضای این ستاد را تغییر دهد؛ چراکه این افراد اگر توان مدیریت داشتند، کار مقابله با بیماری کرونا را به اینجا نمی‌رساندند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در جلسه اخیر ستاد نیز که در روز شنبه هفته جاری تشکیل شد، قرار بود در خصوص نامه وزیر بهداشت تصمیم‌گیری شود، اما برخی اعضای ستاد آنقدر بهانه آوردند و مطالبی را مطرح کردند که آیت‌الله رئیسی مجبور شد، فعلا یک هفته مهلت بدهد تا راهکارهای عملیاتی برای مهار بیماری را ارائه کنند.

شهریاری خاطرنشان کرد: امروز هم وزیر کشور با استانداران جلسه گذاشت تا برنامه‌های عملیاتی خود را برای مهار بیماری ارائه کنند و این برنامه‌ها و راهکارها در جلسه روز پنجشنبه کمیته‌های زیر مجموعه‌های ستاد جمع‌بندی می‌شود تا در جلسه شنبه هفته آینده ستاد ملی تصمیم‌گیری شود.

وی با تاکید بر اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شخص آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس ستاد باید تصمیم فوری بگیرند و اقدام عاجل کنند، تصریح کرد: با روش مدیریتی اعضای فعلی ستاد، معلوم نیست که وضعیت بیماری به کجا برسد، لذا درخواست ما این است که شخص رئیس جمهور تصمیم فوری بگیرد و نقطه نظرات تکمیلی در حین اجرا لحاظ شود.

نظر شما