شناسهٔ خبر: 172219 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رشیدی کوچی:

مجلس از بررسی ترک فعل مسئولان حمایت می کند

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: مجلس از قوه قضاییه برای بررسی ترک فعل مسئولان حمایت می کند.

به گزارش «نماینده» جلال رشیدی کوچی با اشاره به ورود قوه قضاییه به ترک فعل مسئولان، گفت: یکی از نقاط ضعف نظام اداری تا به امروز این بود که اکثرا مسئولان در زمان تصدی خود در حالی که باید اقداماتی برای کمک به مردم انجام دهند، اقدامی نمی‌کنند و باعث بروز مشکلات عدیده ای می شوند، متاسفانه بعد از مسئولیت با تقدیر و تشکرهایی که از خود به عمل می آورند و سکه ها، لوح ها و پاداش هایی که به خود اختصاص می دهند تمام کم کاری ها نادیده گرفته می شود، مسئول جدیدی که انتخاب می شود باید پاسخگوی رفتار گذشتگان باشد.

نماینده مردم مرودشت در مجلس بیان کرد: کمتر مشاهده کرده‌ایم مسئولی بعد از اینکه مسئولیت را واگذار کرد مورد ارزیابی و بازرسی قرار بگیرد، این ضعفی است که شاهد آن هستیم و موجب بروز مشکلاتی در کشور شده است. نمونه بارز آن بحران آب در استان خوزستان و استان های دیگری است که اکنون با آن مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه اعتبارات، پیش بینی های لازم و قوانین مورد نیاز لحاظ شده بود به دلیل ترک فعل مسئولین استانی و ملی متاسفانه در کشور تنش ایجاد شد، اما استاندار وقت خوزستان با حکم رئیس جمهور به مسئولیت سازمان استاندارد ملی رسید در حالی که باید نسبت به اقداماتی که انجام نداده است پاسخگو باشد.

این نماینده مجلس افزود: استاندار نه تنها پاسخگو نبود بلکه به او مسئولیت جدیدی داده شد، بنابراین باید ترک فعل مسئولین مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

در مجلس طرح ممنوعیت خروج مسئولین با همین هدف طراحی شده است تا از ارزیابی و رسیدگی به اقداماتی که باید در دوره تصدی انجام می دادند پاسخگو باشند.

نظر شما