شناسهٔ خبر: 172185 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سهامداران حقوقی بورس زیر تیغ نظارتی مجلس

محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت:یکی از مطالبات جدی مردم از دولت جدید مربوط به بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه بورس و بازار سرمایه است که امیدواریم وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در این زمینه برنامه‌هایی داشته باشد.

به گزارش «نماینده» بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه ثبات بازار سرمایه و بورس از مسائل دولت است، اظهار کرد:وضعیت بازار بورس ، اظهار کرد: امیدواریم که با آغاز دولت سیزدهم شاهد تحول مثبت در بازار بورس باشیم و دولت آینده برنامه‌ای جامع و کامل برای رفع مشکلات بازار سرمایه داشته باشد.

وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد می‌تواند نقشی سازنده در زمینه بورس ایفا کند، افزود: بر اساس مقررات وزیر اقتصاد جایگاه ریاست را در شورای عالی بورس دارد لذا  باید تدابیر لازم را جهت ساماندهی و توسعه بازار اتخاذ و سیاست‌ها و خط‌مشی‌های بازار را در آن جایگاه تعیین کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه بازار سرمایه می‌تواند فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاران رقم بزند، اظهار کرد:یکی از مطالبات جدی مردم مربوط به بخش های مختلف اقتصادی به ویژه بورس و بازار سرمایه است که امیدواریم وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در این زمینه برنامه‌هایی داشته باشد.

محبی با بیان اینکه مجلس برای حل مشکلات بازار بورس آمادگی دارد تا با ابزارهای نظارتی خود در جهت بهبود این بازار گام بردارد ، گفت:کمیسیون‌های تخصصی مجلس این آمادگی را دارند  که سریعا لوایح دولت و همچنین طرح های نمایندگان در زمینه حل مشکلات و بهبود بازار بورس مورد رسیدگی قرار دهند.

نماینده سبزوار در مجلس نقش کارگروه های تخصصی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس را در مباحث مربوط به بازار سرمایه برجسته عنوان کرد و گفت: اهتمام متخصصان این گروه ها می تواند زمینه و بستر را برای تحقیقات و رفع موانع موجود در بازار سرمایه که بخشی از اقتصاد کلان کشور است، بردارد.

محبی با تأکید بر اینکه یکی از دلایل اصلی سقوط بازار بورس آن است که سهامداران حقوقی بازار بورس، پس از سوددهی کلان، سرمایه خود را از بازار بورس خارج کردند، تصریح کرد:قطعا مجلس شورای اسلامی از ابزار نظارتی خود برای برخورد قاطعانه با سهامداران حقوقی بازار سرمایه استفاده خواهد کرد تا دیگر شاهد چنین رفتارهایی از  سوی آنها نباشیم.

نظر شما