شناسهٔ خبر: 172175 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دکترقالیباف در دیدار رئیس مجلس ملی گینه بیسائو:

تاکید روئسای مجالس ایران و گینه بیسائو بر گسترش روابط پارلمانی دوجانبه

قالیباف روئسای مجالس ایران و گینه بیسائو بر گسترش روابط پارلمانی دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش «نماینده» سیپریانو کاساما رییس مجلس گینه بیسائو که برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است با محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار از حضور هیات پارلمانی گینه بیسائو در مراسم تحلیف قدردانی کرد و گفت: پذیرش دعوت و حضور هیات عالی رتبه پارلمانی از کشور دوست گینه بیسائو در تهران، نشان از علاقمندی دو طرف برای توسعه مراودات فیمابین دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که این سفر مقدمه ای برای تبادل هیات های پارلمانی میان دو کشور باشد و گفت: ما از تعمیق همکاری های پارلمانی و تبادل تجربیات میان دو کشور استقبال می کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با تشریح ظرفیت های اقتصادی کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه های زیرساختی، عمران، داروسازی، بهداشت و سلامت و فناوری های نوین تجربیات زیادی دارد که با رایزنی های مقامات دو کشور می توان این ظرفیت ها را به نفع دو ملت به خدمت گرفت.

سیپریانو کاساما رییس مجلس ملی گینه بیسائو نیز در این دیدار گفت: ایران کشور دوست و برادر ما است. خوشحالیم که توانستیم مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران شرکت کنیم.

وی افزود: امیدواریم استقرار دولت جدید موجب حل مشکلات موجود و تقویت روابط بین المللی ایران گردد.

رییس مجلس ملی گینه بیسائو در ادامه گفت: هدف ما از این سفر علاوه بر شرکت در مراسم تحلیف، تقویت روابط پارلمانی است. گسترش ارتباطات پارلمانی با مجلس شورای اسلامی اهمیت فراوانی برای پارلمان گینه بیسائو دارد. 

وی با اشاره به اهمیت همکاری میان دو کشور در مجامع بین المللی گفت: یکی از فصول مهم همکاری های فیمابین، همکاری در مجامع پارلمانی و بین¬المللی است.

رییس مجلس گینه در پایان افزود: علیرغم همه تهدیدها و تحریم ها، گینه بیسائو در کنار جمهوری اسلامی ایران ایستاده است.

نظر شما