شناسهٔ خبر: 172138 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ایجاد صنایع آب‌بر در پسکرانه بنادر به‌صلاح اقتصاد و محیط زیست ایران است

فرهاد طهماسبی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ایجاد صنایع آب‌بر در پسکرانه بنادر باید به اولویت اقتصادی کشور تبدیل شود، گفت: این اقدام با ایجاد مزیت صادراتی و کاهش هزینه تمام‌شده همراه خواهد بود و می‌تواند به‌صلاح محیط زیست نیز باشد.

به گزارش «نماینده» فرهاد طهماسبی در رابطه با مزایای انتقال صنایع بزرگ و گسترش فازهای توسعه‌ای صنایع، در پسکرانه بنادر، اظهار داشت: ایجاد صنایع آب‌بر در نزدیکی سواحل و پسکرانه بنادر باید به یک اولویت اقتصادی برای کشور تبدیل شود تا با بهترین شکل بتوانیم از ظرفیت‌های دریایی و بندری و نیز پتانسیل‌های صنعتی و تولیدی کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این ایجاد صنایع آب‌بر در نزدیکی سواحل و بنادر از مزیت صادراتی برخوردار است و با توجه به ظرفیت‌های حوزه حمل‌ونقل دریایی و نزدیکی به دریا، مسیر حمل کالا کاهش می‌یابد و از مدت زمان انتقال کالا کاسته می‌شود و در نهایت هزینه حمل‌ونقل و قیمت نهایی کالا به همین دلیل کمتر می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه انتقال صنایع آب‌بر به پسکرانه بنادر، باید مسائل مختلفی در نظر گرفته شود، عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد که انتقال صنایع آب‌بر به پسکرانه بنادر هزینه‌بر باشد اما در رابطه با ایجاد صنایع آب‌بر در این مناطق به‌طور حتم باید اقدام کرد.

طهماسبی با ابراز اینکه قطعاً ایجاد صنایع آب‌بر در نزدیکی سواحل به‌صلاح کشور است، گفت: با توجه به پتانسیل‌های حوزه دریایی و بندری ایران و اتصال به آب‌های آزاد و در عین حال وسعت سواحل و پسکرانه بنادر کشور، بدون شک ایجاد صنایع آب‌بر در پسکرانه بنادر به‌سود اقتصاد ایران و فعالان اقتصادی است.

وی در ادامه راجع به وظایف دولت در مورد ایجاد صنایع آب‌بر در پسکرانه بنادر متذکر شد: در این زمینه دولت باید با برنامه‌ریزی و اجرا به‌صورت جدی ورود کند تا شاهد ایجاد فعالیت‌های صنعتی، تولیدی، خدماتی و ارزش افزوده‌ای در پسکرانه بنادر باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه آینده‌نگر خواهد بود، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی تعامل‌نگر است و به‌طور حتم با بررسی و اطمینان از اینکه ایجاد صنایع آب‌بر در پسکرانه بنادر به‌صلاح کشور خواهد بود نسبت به الزام‌آور کردن این مسئله اقدام می‌کند.

نظر شما