شناسهٔ خبر: 172132 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده در واکنش به اعلام آمادگی آمریکا برای آغاز مجدد مذاکرات وین:

راه مذاکره هیچ گاه بسته نیست/ منافع جمهوری اسلامی طبق قانون اقدام راهبردی باید تامین شود

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه راه مذاکره هیچ گاه بسته نیست، گفت: راه مذاکره باز است به شرط آنکه طرف‌های مقابل قائل به احترام متقابل باشند و منافع ایران بر اساس برجام و قانون اقدام راهبردی تامین شود البته جمهوری اسلامی مخالف فرسایشی کردن مذاکرات است.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی در واکنش به اظهارات سخنگوی کاخ سفید مبنی بر اینکه ایالات متحده آماده آغاز مجدد مذاکرات برجام در وین است، گفت: طرف‌های غربی بعد از تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و زمانی که جدیت جمهوری اسلامی ایران را در مواضعش دیدند، رغبت بیشتری برای مذاکرات نشان دادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: راه مذاکره هیچ گاه بسته نیست، ما پیش‌بینی می‌کردیم که طرف‌های برجام با روی کار آمدن دولت سیزدهم همین کار را بکنند، جمهوری اسلامی قائل به گفت‌وگو است اما با فرسایشی کردن مذاکرت توسط آمریکایی‌ها مخالف هستیم.

وی با تاکید بر اینکه به مذاکرات گسترده‌تر درباره اجرای برجام یا توافق جدید نیاز نیست، اظهار کرد: راه مذاکره باز است به شرط آنکه طرف‌های مقابل قائل به احترام متقابل باشند. ملت ایران اجازه نمی‌دهد که طرف‌های مقابل اعم از ۴+۱ یا حتی ایالات متحده آمریکا مذاکرات را به محاکمه جمهوری اسلامی تبدیل کنند.

عباس زاده مشکینی یادآور شد: دولت سیزدهم در حوزه انرژی هسته‌ای و برجام شریط کشور از حالت انفعال به فعال تبدیل می‌کند، همچنین از مذاکراتی که شرایط برد-برد داشته باشد، استقبال خواهد کرد اما منافع جمهوری اسلامی باید تامین شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مذاکرات پیرامون مبانی مشترک و در چارچوب برجام استقبال می‌کند، گفت: دولت جدید هم طبق آنچه قبلا اعلام شده باید در چارچوب قانون اقدام راهبردی اقدامات و مواضع خود را اتخاذ کند.

نظر شما