شناسهٔ خبر: 172108 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آقازاده دافساری:

برگزاری دور دوم گفتگوهای صلح افغانستان توسط ایران سبب تسهیل توافق خواهد شد

سیدعلی آقا زاده عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: برگزاری دور دوم گفتگوهای طرف‌های افغانستانی می تواند سبب تعیین ساز وکار مناسب برای تسهیل توافق جریان های سیاسی این کشور شود.

به گزارش «نماینده» سیدعلی آقازاده دافساری در خصوص اهمیت برگزاری دور دوم گفتگوهای طرف‌های افغانستانی از سوی کشورمان، گفت: همسایگی با افغانستان و همچنین داشتن ویژگی های مشترک با مردم این کشور موجب می شود ایران برای کاهش تنش و بی ثباتی در این کشور، از ظرفیت های دیپلماتیک بهره ببرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  بر این اساس مشاهده شد گفتگوهای طرف‌های افغانستانی با حضور گروه های مختلف سیاسی این کشور و همچنین دولت مرکزی برگزار شد تا صلح و ثبات به این کشور بازگردد.

وی با اشاره به اینکه حضور نیروهای آمریکایی و ناتو در این کشور سبب شد گروه های مختلف تروریستی در این کشور رشد کنند و زمینه تنش در این سرزمین افزایش یابد، ادامه داد: در این میان جنایات آمریکایی ها نیز موجب شد مردم این کشور طی سال های گذشته آواره شده و روی ثبات را نبینند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اکنون فرصت برقراری زندگی مسلمت آمیز برای مردم افغانستان ایجاد شده است، افزود: بر این اساس انتظار می رود صلح و آرامش در این کشور به دور از دخالت قدرت های فرامنطقه ای و بر اساس گفتگو حاصل شود زیرا حمله و درگیری نظامی راه حل مشکلات نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نشست دوحه با محوریت آمریکا برگزار شد اما مشاهده می شود که صرفا سبب افزایش نارضایتی و اختلافات طرفین شد، خاطرنشان کرد: بر این اساس برگزاری دور دوم گفتگوهای طرف‌های افغانستانی از سوی کشورمان می تواند سبب تعیین ساز وکار مناسب برای تسهیل توافق جریان های سیاسی این کشور شود.

نظر شما