شناسهٔ خبر: 172099 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزارت مستقل مسکن ایجاد می‌شود

مسکن عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت طرح جهت تولید و تأمین مسکن، اخذ مالیات از خانه‌های خالی و تشکیل وزارت مستقل مسکن گره‌گشای مشکلات مسکن خواهد بود.

به گزارش «نماینده» علی‌اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه مسکن، گفت: حوزه مسکن در چهار سال گذشته به‌شدت آسیب دیده است و با افزایش حبابی قیمت‌ها مشکلات بسیار زیادی برای مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه ایجاد شد؛ البته در چند وقت اخیر شاهد رکود در این بازار هستیم اما قیمت مسکن ریزش چندانی را نداشته است.

وی با ابراز اینکه "امروز یکی از اولویت‌های اصلی کشور حل مشکل مسکن است"، افزود: امروز بیش از چهار میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم که همین موضوع موجب کاهش نرخ ازدواج شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به چالش‌های پیشِ‌روی دولت سیزدهم در بخش مسکن، بیان کرد: بهترین کاری که دولت سیزدهم می‌تواند برای بهبود بازار مسکن انجام دهد، اجرای دقیق قوانین مجلس مانند اخذ مالیات از خانه‌های خالی و همچنین مصوبه جهش تولید و تأمین مسکن است؛ در این طرح راهکار برون‌رفت از برخی مشکلات بخش مسکن با مواردی مانند تأمین زمین ارزان‌قیمت، تسهیلات مناسب با بهره پایین جهت ساخت‌وساز یک‌میلیون واحد مسکونی در سال پیش‌بینی شده است.

خانی اظهار کرد: علاوه بر موارد فوق دولت سیزدهم باید به‌صورت جدی از فعالیت دلالان و سفته‌بازان حوزه مسکن جلوگیری و بازار مسکن را از سرمایه‌محوری خارج کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت آینده به تمامی موارد ذکرشده در قانون جهش تولید و تأمین مسکن، عمل کند و با اخذ مالیات از خانه‌های خالی جلوی سوداگران و دلالان را بگیرد، قطعاً در سال‌های آینده مشکل خاصی در حوزه مسکن نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس با توجه به طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی که در کمیسیون عمران به تصویب رسیده است، گفت: بر اساس این طرح یک وزارت مستقل مسکن و یک وزارتخانه راه و ترابری ایجاد می‌شود.

خانی در پایان تصریح کرد: برای اجرای طرح جهش تولید مسکن و تحقق وعده‌های رئیس جمهور منتخب در زمینه ساخت مسکن باید وزارتخانه مستقل مسکن و شهرسازی تشکیل شود.

نظر شما