شناسهٔ خبر: 172091 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آرامی:

مولفه پراکندگی جمعیت در تقسیم‌بندی حوزه‌های انتخابیه مجلس مغفول مانده است

منصور ارامی43 عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس گفت: بدون شک اصلاح حوزه های انتخابیه باید بر اساس میزان جمعیت، پراکندگی جمعیت و وسعت جغرافیایی صورت بگیرد.

به گزارش «نماینده» منصور آرامی در خصوص اهمیت اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی، گفت: استان هرمزگان با کمبود تعداد نمایندگان مواجه است که چنین موضوعی سبب بروز مشکلات متعدد می شود.

نماینده مردم بندرعباس ،قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال حوزه انتخابیه شرق استان هرمزگان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت یک نماینده دارد و نماینده دیگر استان برای سرکشی از حوزه انتخابیه جزیره ابوموسی باید ۲۰۰ کیلومتر را از طریق مسیر دریایی یا هوایی طی کند که مشکل آفرین است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان برخی از استان ها علاوه بر دارا بودن وسعت جغرافیایی، با پراکندگی جمعیتی نیز مواجه هستند، ادامه داد: بنابراین باید جدول حوزه های انتخابیه مجلس اصلاح شود و در این راستا تعداد نمایندگان افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک اصلاح حوزه های انتخابیه باید بر اساس میزان جمعیت، پراکندگی جمعیت و وسعت جغرافیایی صورت بگیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هم اکنون تقسیم بندی حوزه های انتخابیه کشور دارای منطق مناسبی نیست و رسیدگی به خواسته های مردم با مشکل مواجه می شود.

نظر شما