شناسهٔ خبر: 172077 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شاکری مطرح کرد:

انتقاد از اجرای ناقص قوانین حوزه مسکن

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:برخی قوانین به دلیل برنامه ریزی نامناسب و سختی اجرا به بهانه های مختلف یا ناقص اجرا شدند یا رها شده اند.

به گزارش «نماینده» اقبال شاکری در رابطه با قوانین مغفول مانده حوزه مسکن و حمل و نقل در دولت‌های گذشته گفت: متاسفانه قوانین مهمی نظیر، قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، مالیات برخانه های خالی، تولید سالانه ۴۵۰ هزار واحد مسکونی و نیز اجرای طرح جامع حمل و نقل بر اساس قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه به دلیل بی‌توجهی دولت‌ها نسبت به انجام کارهای اساسی و زیرساختی، مغفول مانده و به درستی اجرایی نشده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل اصلی عدم اجرای قوانین حوزه راه و مسکن، افزود: عدم نظارت درست و سامانه محور بر اجرای قوانین یکی از مواردی است که موجب شده قانون‌ها به مرور  زمان به فراموشی سپرده شده و یا به دلیل کم کاری دولت‌ها و بهانه‌های متفاوت اجرایی نشود.

شاکری عنوان کرد: همچنین از جمله دلایل عدم اجرای قوانین، عدم توجه وزارتخانه‌ها به کارهای اساسی و زیرساختی و مشغول شدن به کارهای اجرایی و روزمره و نیز عدم هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی بوده است چرا که برخی از قوانین نیازمند تشکیل شورای عالی و یا تدوین آیین نامه اجرایی هستند و در اثر بی توجهی و فاقد اولویت قرار دادن آنها، بلاتکلیف می‌مانند. از طرفی برخی قوانین به دلیل برنامه ریزی نامناسب و سختی اجرا به بهانه های مختلف ناقص اجرا و رها شده اند. 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طبق گزارش دیوان محاسبات بعد از گذشت ۴ ماه از سال تنها ۱۵ درصد احکام در موعد مقرر و به صورت کامل اجرایی شده که بسیار پایین و نگران کننده است، اظهار کرد: متاسفانه دهها قانون به دلیل عدم تدوین آیین نامه، اجرایی نشدند از این رو امیدوارم با اهتمام نمایندگان مجلس یازدهم و رئیس جمهور منتخب و نیز انتخاب مناسب وزرا، بسیاری از قوانین رها شده، به درستی اجرایی شوند.

نظر شما