شناسهٔ خبر: 172075 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حیدری تصریح کرد:

ضرورت توجه به مولفه محرومیت در اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه قوه مقننه

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد تقسیم بندی حوزه های انتخابیه در گذشته بر اساس جمعیت و جغرافیا صورت گرفته و مولفه محرومیت در نظر گرفته نشده است.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری در رابطه با اهمیت اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی، گفت: تقسیم بندی حوزه های انتخابیه در گذشته بر اساس جمعیت و جغرافیا صورت گرفته و مولفه محرومیت در نظر گرفته نشده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال سه شهرستان حوزه انتخابیه ام یک‌چهارم مساحت استان کرمانشاه را شامل می شود و ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور همسایه دارد.

وی بر این اساس، ادامه داد: مولفه های مختلفی موجب شده شاهد پیچیدگی های زیادی در حوزه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب باشیم و این در حالیست که مسئله محرومیت نیز مشهود است. لذا به نظر می رسد نیاز جدی به اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس وجود دارد تا منتخبان ملت بتوانند دغدغه های مردمی را به خوبی پیگیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بسیاری از نمایندگان گاهی نمی توانند در مدت یک هفته زمان حضور در حوزه های انتخابیه، به تمام نقاط سرکشی کنند، افزود: در این میان به دلیل ناکارآمدی حوزه اجرایی کشور، نمایندگان باید از بعد نظارتی به مسائل بپردازند که مشکلات نیز پیچیده تر و مضاعف می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین باید تعداد نمایندگان افزایش یابد زیرا مردم توقعات خود را بجای پیگیری از سیستم اجرایی، از نمایندگان پیگیری می کنند و با شرایط کنونی نمی توان به درستی پاسخگو بود.

نظر شما