شناسهٔ خبر: 172037 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حاجی دلیگانی با اشاره به طر ح ممنوعیت انتصاب مدیران دوتابعیتی:

مدیران دارای تابعیت مضاعف، قابل اعتماد نیستند

حاجی دلیگانی عضو هیات رییسه مجلس اعتقاد دارد مدیران دارای تابعیت مضاعف، قابل اعتماد نیستند و در زمان بروز مشکلات، خروج از کشور را بر ماندن ترجیح دهند.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی دلیگانی در رابطه با اهداف طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی، گفت: افرادی که دارای تابعیت مضاعف هستند، قابل اعتماد نیستند.

نماینده مردم شاهین شهر، برخورار، میمه و مورچه خورت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع اگر در کشور سختی و دشواری رخ دهد، همین افرادی که باید امور را مدیریت کنند، ممکن است که خروج از کشور را بر ماندن ترجیح دهند.

وی ادامه داد: افرادی که برای گرفتن تابعیت از کشور دیگری، به آن کشور اعلام وفاداری کرده اند و به مسئولان آن کشور اذعان کرده که تابعیت می خواهند، طبیعتا برای حفظ منافع ممکن است اولویت ها و منافع کشور اول را درنظر نگیرد که این امر نیز نشان دهنده عدم اعتماد به این افراد است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عنوان مثال نتیجه عملکرد این نوع افراد در دولت دوازدهم مشهود است زیرا جهت گیری آنها به سمت غربی ها بود و مشاهده می شود که هزینه های زیادی برای کشور ایجاد شد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین وقتی فردی می خواهد در ایران اسلامی مسئولیت بر عهده بگیرد، باید دلسوز مردم و وطنش باشد و درصدد گرفتن تابعیت از کشور دیگری نباشد.

نظر شما