شناسهٔ خبر: 172028 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوش آبادی:

غربی‌ها تا لغو کامل تحریم‌ها انتظار بازگشت ایران به تعهدات برجامی را نداشته باشند

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است تا لغو کامل تحریم‌ها، طرف‌های غربی در برجام نمی‌توانند از جمهوری اسلامی ایران انتظار بازگشت ایران به تعهدات سابق برجامی‌اش را داشته باشند.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی با  اعلام این مطلب گفت: اروپایی‌ها متاسفانه بعد از خروج یک طرفه آمریکا از برجام موضع انفعالی گرفتند و به نوعی تسلیم این کشور شده و به تعهدات برجامی خود عمل نکردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آن ها با فرصت سوزی و وعده‌های پوچ، طرف های برجام را سر کار گذاشتند که نمونه آن  بی توجهی به منافع ایران و تعلل درکاهش تحریم‌ها و رفع موانع پولی، بانکی و تجاری است.

وی افزود: با توجه به بد عهدی طرف‌های غربی در عمل به تعهدات‌شان، حرف‌های آمریکا و اروپا برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست به این دلیل که به آن‌ها اعتمادی نداریم.

نوش آبادی تصریح کرد: تا زمانی که تحریم‌ها به طور کامل لغو و راستی آزمایی انجام نشود چیزی به نام توقف روند کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی ایران  وجود ندارد.

وی ابراز کرد: افزایش غنی سازی اورانیوم ذیل قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در پاسخ به بد عهدی اروپایی ها بود زیرا  ادامه روند یک طرفه گذشته را به ضرر کشورمان می دیدیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد: زمانی آمریکا و اروپا درخواست کاهش تعهدات از ایران داشته باشند که طرف های مقابل به تعهدات برجامی خودشان عمل کرده و تحریم ها را بردارند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران قطعا از منافع خود در برجام کوتاه نخواهد آمد و ضرورت دارد که غربی ها با ایران صادقانه برخورد کرده و تعهدات شان عمل کنند.

نظر شما