شناسهٔ خبر: 172026 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آخرین وضعیت بررسی طرح ممنوعیت خروج مسئولین پس از دوره مسئولیت در مجلس

غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضائی و حققوقی مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح ممنوعیت خروج مسئولین پس از دوره مسئولیت در این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح ممنوعیت خروج مسئولان پس از اتمام دوره مسئولیت از کشور، گفت: این طرح در کمیسیون در حال بررسی است و احتمالاً تا دو ماه آینده در کمیسیون جمع‌بندی و برای اعلام نظر نمایندگان به صحن علنی پارلمان ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح ارائه شده از سوی نمایندگان کامل نیست و پیشنهادات مختلفی برای تکمیل شدن آن ارائه شده است، ادامه داد: روح کلی این طرح درباره آن است که مسئولانی که در دوره خدمت خود پرونده دارند و یا در مظان اتهام هستند در ظرف مدت مشخصی ممنوع الخروج شوند.

نماینده بم در مجلس تصریح کرد: اگر مسئولی در مظان اتهام باشد یا پرونده داشته باشد میتواند تا زمان رسیدگی به پرونده اگر لازم باشد با وثیقه از کشور خارج شود و در صورت تبرئه وثیقه آن فرد آزاد می شود.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه این طرح هنوز کامل نشده و در کمیسیون در حال بررسی آن هستیم که در این زمینه نیز کمیته ای تشکیل شده است، اظهار داشت: البته طرح فعلی افرادی که سالهای گذشته مسئولیت داشته اند را شامل نمی شود و اگر لازم باشد در مسیر بررسی در کمیسیون این موضوع نیز گنجانده می شود.

نظر شما