شناسهٔ خبر: 172022 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کوتاهی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج به بهانه پایان عمر دولت/ نظارت مجلس بر روند اعطای وام

بابایی کارنامی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره وضعیت پرداخت وام ازدواج گفت: بانک‌ها مکلف به پرداخت و اجرای قانون هستند اما چون ماه‌های پایانی دولت است نسبت به پرداخت وام و تسهیلات تکلیفی کوتاهی کرده‌ و بهانه‌های مختلفی را می‌آورند.

به گزارش «نماینده» غلامرضا منتظری نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی گفت: برخلاف آنچه در فضای عمومی کشور مطرح  شده این طرح به تصویب نرسیده بلکه به نحوه بررسی آن مشخص شده است.

وی افزود: نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه پذیرفتند تا این طرح در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی و در یک کمیسیون مشترک مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این طرح در فضایی کاملاً تخصصی و با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران و ذی‌نفعان در این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد و حال آنکه اگر بنا بود طرح در صحن مجلس بررسی شود هم یک زمان طولانی سپری می‌شد و هم آنکه صاحب‌نظران و کارشناسان امکان طرح نظرات و پیشنهادات خود را در این باره در صحن مجلس نداشتند. 

منتظری خاطرنشان کرد: پس بنابراین بررسی این طرح در کمیسیون مشترک در یک فضای تخصصی و کاملاً کارشناسی انجام خواهد شد و صاحب‌نظران می‌توانند نظرات خود را به کمیسیون مشترک ارائه کنند.

وی افزود:‌ از سوی دیگر آنچه در این کمیسیون مصوب می‌شود به عنوان یک قانون آزمایشی اجرا خواهد شد و قانون دائمی با رفع اشکلات قانون آزمایشی در صحن مجلس به تصویب خواهد رسید و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این طرح به هیچ عنوان بحث فیلترینگ مطرح نشده و ما حتی به دنبال آن هستیم تا سایت‌هایی که فیلتر شده‌اند امکان استفاده قانونی از آنها فراهم شود.

منتظری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر این نکته تأکید داشته‌اند که فضای مجازی نباید یله و رها باشد و باید هرچه زودترنسبت به قانونمند کردن آن اقدام کرد.

وی افزود: هیچ کسب و کاری در طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی تعطیل نخواهد شد و ما در ماده ۱۴ این طرح ضمن رونق کسب و کار بحث حمایت از این بخش و به طور خاص شرکت‌های دانش‌بنیان را پیش‌بینی کرده‌ایم.

نظر شما