شناسهٔ خبر: 171990 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وضعیت فعلی ناشی از دنباله‌روی اقتصاد سرمایه‌داری است/ باید اقتصاد اسلامی جاری شود

میرزایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وضعیت فعلی کشور ناشی از پیگیری اقتصاد سرمایه‌داری و فرهنگ غرب است؛ باید اقتصاد سرمایه‌داری را کنار بگذاریم و اقتصاد اسلامی را جایگزین آن کنیم تا ارزش‌های اسلامی عملیاتی شود.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام حسین میرزایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره توجه به فرهنگ دفاع مقدس و ایثار در دولت آینده اظهار داشت: مردمی که در دهه شصت ایستادند و ایثارگری از خود نشان دادند تربیت شده فرهنگ و نگرش اسلامی و عاشورایی بودند خروجی آن فرهنگ ایثار و گذشت و فداکاری بوده است.

وی گفت: از سال ۶۸ با حاکم شدن دولت سازندگی ملاک‌ها و معیارها تغییر کرد و مسابقه بر سر قدرت و ثروت در کشور آغاز شد به طوری که ایده‌آل طبقات مختلف جامعه تغییر کرد، طبقه اول جامعه تلاش کرد قدرت و ثروت خود را حفظ کند که از همین بابت آرامش نداشت.

میرزایی افزود: طبقه متوسط جامعه تلاش کرد در موقعیت طبقه اول قرار گیرد و طبقه سوم نیز همینطور یعنی فرهنگ تضاد اجتماعی توسط دولت سازندگی نهادینه شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: وضعیت فعلی کشور ناشی از پیگیری اقتصاد سرمایه‌داری است که این فرهنگ را برای کشور ما به ارمغان آورد لذا باید اقتصاد سرمایه‌داری را کنار بگذاریم و اقتصاد اسلامی را جاگزین کنیم تا در ادامه این مسیر ارزش‌های اسلامی جایگزین شوند و به مرور زمان شاهد افزایش فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.

نظر شما