شناسهٔ خبر: 171987 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی با اشاره به اظهارات رابرت مالی؛

توپ رفع تحریم ها در زمین آمریکایی ها است

 عباس‌ زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی ها در رابطه با لغو تحریم‌ها باید تصمیم نهایی را اتخاذ کنند؛ ضمن اینکه تحریم‌ها بایستی یکجا لغو شوند.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی به اظهارات رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایرانیان مبنی بر اینکه « فشار حداکثری علیه ایران به طرز وحشتناکی شکست خورده است» اظهار کرد: وقتی که رابرت مالی به واقعیتی آشکار که تا امروز به دنبال پنهان کردن آن بودند اعتراف کرده جای امیدواری دارد؛ چرا که به شکست خودشان در موضوع فشار حداکثری علیه ایران اذعان نمودند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس به بخش دیگری از اظهارات رابرت مالی مبنی بر اینکه « ما آماده رفع تحریم ها هستیم اگر ایران آماده بازگشت به توافق باشد»افزود: جمهوری اسلامی ایران تعهدات خود در معاهده برجام را اجرا کرده است، اما وقتی آمریکایی‌ها به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبودند و تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کردند؛ بنابراین چاره ای جز این نداشتیم که اجرای تعهدات برجامی را متوقف کنیم.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: در حال حاضر توپ در زمین آمریکایی هاست و باید برای لغو تحریم ها تصمیم گیری کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ما به دنبال لغو همه تحریم ها بوده ایم، اما ایالات متحده با خروج از این توافق بی اعتمادی خود را همچون گذشته به اثبات رساند و در حقیقت اقدامی در این راستا انجام ندادند.

وی اظهار کرد: اروپایی ها هم در معاهده برجام هیچ اقدامی را انجام ندادند و فقط ایران بود که همه تعهدات خود را انجام داد؛ بنابراین وقتی که آنها حتی نتوانستند یک کانال مالی و اینستکس را برای ما عملیاتی کنند چگونه باید به آنها اعتماد کرد؛ لذا الان هم آمریکا بایستی تحریم ها را یکجا لغو و پس از آن نیز راستی آزمایی صورت بگیرد.

نظر شما