شناسهٔ خبر: 171986 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آقازاده دافساری :

وزارت خارجه دیپلماسی آب را با قدرت دنبال کند

آقا زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: با توجه به شرایط موجود برای حل مشکلات کنونی در حوزه آب‌های مرزی ضرورت دارد تا وزارت خارجه دیپلماسی قوی آب را با کشور های همسایه در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش «نماینده» سید علی آقازاده دافساری با انتقاد عملکرد ضعیف وزارت امورخارجه در حوزه دیپلماسی آب گفت: مساله آب های مرزی و حقابه جمهوری اسلامی از کشور های همسایه موضوعی دو طرفه بوده که با تعامل قابل حل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: به دلیل ضعف در دیپلماسی با همسایگان متاسفانه شاهد سد سازی توسط افغانستان بر روی رود هیرمند هستیم این در حالی است که این کشور همسایه شمال شرقی ایران دلیل ندادن حقابه را خشکسالی اعلام کرد.

وی افزود: موضوع حقابه کشورمان از کشورهای همسایه توسط کمیسیون امنیت ملی مجلس در دست پیگیری است و جمهوری اسلامی ایران تاکید زیادی بر تامین نیاز آبی مردم سیستان و بلوچستان از طریق رود هیرمند دارد لذا افغانستان باید به تعهداتش ذیل همسایگی عمل کند.

وی عنوان کرد: در بحث اروند رود، ترکیه اقدام به سد سازی در قسمت های بالا دستی کرده که باعث تحت تاثیر گرفتن ایران و سایر کشور ها خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: در مجموع تلاش جمهوری اسلامی بر تامین حقوق کشورهای همسایه و تحقق حقابه خود از رودخانه های مشترک مرزی است.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود برای حل مشکلات کنونی در حوزه آب‌های مرزی ضرورت دارد تا وزارت خارجه دیپلماسی قوی با کشور های همسایه را در دستور کار خود قرار دهد.

نظر شما