شناسهٔ خبر: 171955 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شورای ششمی ها قرعه‌کشی کردند/آبرومند نفر اول و پیرهادی نفر آخر ارائه برنامه برای شهرداری

شهرداری تهران منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: امروز برای مشخص شدن زمان مصاحبه گزینه‌ها قرعه‌کشی صورت گرفت و نفر اولی که براساس قرعه‌کشی برنامه ارائه می‌کنند آبرومند و نفر آخر پیرهادی است.

به گزارش «نماینده» ناصر امانی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در خصوص جلسه امروز منتخبین شورا گفت: قرعه‌کشی بین ۱۱ گزینه شهرداری برای مشخص شدن زمان مصاحبه انجام شد و از روز شنبه تا روز سه‌شنبه مصاحبه‌ها انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: در روز شنبه، یکشنبه و دوشنبه هر روز سه نفر و در روز سه‌شنبه دو نفر برنامه ارائه می‌کنند و براساس قرعه‌کشی،‌ اولین فردی که مصاحبه می‌شود آقای برومند و آخرین نفر آقای پیرهادی است. 

وی در خصوص مهلت ارائه برنامه توسط گزینه‌ها گفت: تاکنون فقط سه گزینه برنامه داده و هنوز هشت نفر برنامه‌ای ارائه نکرده‌اند و قرار شد تا آخر وقت روز جمعه گزینه‌ها فرصت داشته باشندتا برنامه‌ها را ارائه کنند، اگر در زمان تعیین‌شده برنامه ارائه نشود، به منزله انصراف محسوب می‌شود، مگر اینکه عذر موجهی باشد و آن هم با تشخیص آقای چمران‌، رئیس موقت شورای شهر خواهد بود. 

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به آئین‌نامه هیأت وزیران در خصوص انتخاب شهردار برای شهرهای بالای یک‌میلیون نفر جمعیت اشاره کرد و گفت:‌در این مصوبه، شرایطی برای شهردار درنظر گرفته شده است، مثلاً مدرک فوق‌لیسانس و همچنین ۹ سال مدیریت ارشد که البته این مدیریت ارشد باید دید که دستورالعملش چگونه تعریف شده است. قرار شد هم‌زمان با ارائه برنامه توسط گزینه‌ها ما هم از وزارت کشور استمزاج گرفته و بدانیم که فردی را که انتخاب می‌کنیم حتماً حائز شرایط انتخاب شهردار باشد، اینطور نشود که ما فردی را انتخاب کنیم و بعد بگویند که شرایط لازم را ندارد و قرار شد هم‌زمان با ارائه برنامه نظر غیررسمی وزارت کشور را هم بگیریم.

نظر شما