شناسهٔ خبر: 171933 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین

مدیران مقصر خوزستان پای میز محاکمه

حسن شجاعی طرح‌های متعددی برای حل مشکلات استان خوزستان وجود داشته که اگر عملی می شد مردم عزیز خوزستان دچار مشکل نمی شدند.

«نماینده»/ حسن شجاعی/ رئیس کمیسیون اصل ۹۰: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود به‌صراحت فرمودند که اگر طرح‌ها و برنامه‌های قبلی درباره استان خوزستان اجرا می‌شد، این مشکلات در جغرافیای این استان به وجود نمی‌آمد و مردم عزیز خوزستان دچار مشکل نمی‌شدند. طرح‌های متعددی وجود داشته که مطابق با زمان‌بندی‌های خود باید جلو می‌رفته که اجرا نشده است. نمونه این برنامه‌ها، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بود که پس از سفر استانی رهبر عزیز انقلاب به خوزستان، بنا بود از اسفند ۷۵ اجرا شود. در طول این۲۵ سال این طرح فقط ۴۰ درصد پیش رفته است. مثال دیگر فاضلاب شهر اهواز است که با عنایت شخص رهبر انقلاب از صندوق توسعه ملی بودجه مناسبی دریافت کرد، اما متأسفانه چند سالی است که این طرح به دلیل قصور و تقصیر برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی - هم در سطح استانی و هم در سطح ملی -  بر زمین مانده است. از این قبیل طرح‌ها می‌توان مثال‌های زیادی زد که اگر بموقع اجرا می‌شد دچار مشکلات فعلی در خوزستان نبودیم. 

متأسفانه بی‌توجهی به کیفیت انجام کار در برخی از مسئولان تبدیل به یک رویه نادرست شده است، برخی از افراد مسئولیت‌هایی را در کشور می‌پذیرند و خسارت‌هایی از خود به جا می‌گذارند و زمانی هم که دوره مسئولیتشان به پایان می‌رسد، در حاشیه امن قرار می‌گیرند. یکی از برنامه‌های اصلی ما در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس این است که به ترک فعل‌های مسئولان رسیدگی کنیم  تا تن‌پروری کاری و بی‌توجهی به مسئولیت سنگین موظفی تبدیل به یک رویه برای مدیران کشور نشود. در موضوع خوزستان شکایت‌هایی به کمیسیون اصل نود واصل شده است. برخی از این شکایات هم متعلق به نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی است. پیرو این شکایات پرونده‌ای در کمیسیون اصل نود تشکیل و جلسات متعددی برگزار و مشکلات مردم در خوزستان بررسی شده است. جدا از این شکایات، به دلیل اهمال‌های صورت‌گرفته، مدتی است در کمیسیون اصل نود تحقیقاتی را آغاز کرده‌ایم. پس از رسیدگی بیشتر نتیجه دقیق تحقیقات خود را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، اما قدر مسلم این است که اگر به مقصران مشخصی برسیم هم اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد و هم از طریق مراجع ذی‌صلاح قضایی پیگیری صورت خواهد گرفت. خوزستان پاره‌ تن ایران و رنج مردم عزیز و وفادار خوزستان، رنج ماست. اولویت فعلی تسکین و حل مشکل توسط دستگاه‌های اجرایی است اما به‌زودی مسئولان مربوطه به ‎کمیسیون اصل نود احضار خواهند شد و با مقصران برخورد خواهیم کرد.

نظر شما