شناسهٔ خبر: 171932 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آصفری:

آمریکایی‌ها به دنبال تداوم حضور تروریست ها در عراق هستند

آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: ایالات متحده به دنبال ایجاد نا امنی در عراق است؛ لذا عراقی ها باید اقدامات جدی را در جهت خروج نظامیان آمریکایی انجام دهند.

به گزارش «نماینده» محمد حسن آصفری با اشاره به اینکه آمریکایی ها باید نسبت به خروج نظامیان خود در عراق اقدام کنند، اظهار کرد: آمریکایی ها تا زمانی که جریان داعش در عراق حضور دارد علاقمند نیستند که این کشور را ترک کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس افزود: با توجه به اینکه استان الانبار عراق محل حضور جریانات تکفیری ها و داعش است؛ لذا آمریکایی ها در حال آماده سازی این گروه ها هستند تا هر زمانی که نیاز داشتند در عراق و یا کشورهای دیگر نا امنی ایجاد کنند.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: عراق دارای موقعیت استراتژیکی بوده و از اهمیت زیادی در خاورمیانه برخوردار است بنابراین آمریکایی ها نمی خواهند به همین آسانی از عراق خارج شود.

وی بیان کرد: تا زمانی که فشار روی آمریکایی ها نباشد؛ قطعا نظامیان خود را از عراق خارج نخواهند کرد بنابراین جریانات مقاومت عراقی نباید اجازه دهند که حضور نظامیان ایالات متحده در کشورشان تثبیت شود چرا که با این اقدام داعش پرورش یافته و دست به عملیات های تروریستی خواهد زد.

آصفری تاکید کرد: حملات هوایی که منجر به منفجر شدن انبار مهمات نیروهای عراقی شده نشان دهنده این است که آمریکایی می خواهند زمینه را فراهم کنند تا داعشی ها دست به اقدامات تروریستی و نظامی در منطقه بزنند.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی اظهار کرد: آمریکایی ها می خواهند با نگه داشتن جریانات تکفری در عراق همچون ۵ سال گذشته ناامنی را در این کشور ایجاد کنند؛ بنابراین دولت عراق بایستی اقدام جدی را در جهت خروج نظامیان آمریکایی انجام دهد.

نظر شما