شناسهٔ خبر: 171863 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اعظمی ساردویی:

کشاورزی قراردادی و توجه به الگوی کشت در دستور کار وزیر جهاد کشاورزی دولت آینده قرار بگیرد

ذبیح الله اعظمی ساردویی عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی گفت:وزیر جهاد کشاورزی بااقتدار کامل و توجه ویژه به کشاورزی قراردادی و اجرای طرح الگوی کاشت با رویکرد تقویت و تضمین درآمد کشاورزان با در نظر گرفتن ظرفیت‌های اقلیمی و تنوع محصولات کشاورزی در کشور اقدام کند.

به گزارش «نماینده» ذبیح‌الله اعظمی ساردویی عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص خصوصیات وزیر جهاد کشاورزی دولت آینده، گفت: وزیر جهاد کشاورزی باید دانش‌آموخته یکی از رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی باشد. به‌عبارت‌دیگر دارای دانایی و تسلط به علم و دانش تخصصی روز کشاورزی و علوم وابسته باشد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: همان‌طور که از نام این وزارتخانه برمی‌آید وزیر جهادکشاورزی باید کاملاً مردمی و باروحیه کار جهادی و شبانه‌روزی باشد و کار و بازدیدهای میدانی در استان‌های مختلف کشور را بر پشت‌میزنشینی ترجیح دهد.

وی ادامه داد: توانمندی بسیار بالا در برنامه‌ریزی و دارای حسن سابقه کار اجرایی در حوزه‌های مدیریت شهرستانی، استانی و وزارتخانه‌ای و توان مدیریتی قابل قبول در سطح کلان کشوری مانند معاونت وزیر، نماینده مجلس، رئیس دانشگاه و..... را در کارنامه داشته و تجربه عملی و میدانی در سطوح مختلف سازمانی را دارا باشد.

اعظمی گفت: آشنایی کامل با ساختار وزارت جهاد کشاورزی و آگاهی عمیق از دغدغه‌ها و مشکلات بخش کشاورزی داشته باشد تا بتواند در تدوین برنامه‌های هدفمند، کارا، باقابلیت اجرایی بالا و اولویت‌دهی به امنیت غذایی، توسعه پایدار اقتصاد کشاورزی ، روستایی، عشایری و با رویکرد و دیدگاه مشارکتی موفق شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی می‌بایست جوان، باهوش، مقتدر، باکفایت، باشهامت و جسارت باشد. دارای توانایی چانه‌زنی با بالادستی‌ها ازجمله رئیس‌جمهور، سایر وزرا و هیات دولت و توان نفوذ در ساختارهای دولتی باشد.

وی با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی می بایست از سیاسی‌کاری و بازی‌های جناحی، باندبازی در وزارت متبوع پرهیز و به تعهد و شایسته‌سالاری اعتقاد راسخ داشته باشد، ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی در اولین اقدام دست مدیران فاسد را کوتاه نموده و با خرده حکومت‌های شکل‌گرفته در بدنه وزارت جهاد کشاورزی بشدت برخورد کند.

اعظمی، ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی باید دارای حسن تدبیر، صداقت، سعه‌صدر، امانت‌داری و انجام برنامه‌های نظارتی لازم جهت عبور از وضعیت بحرانی و نامناسب کشاورزی، و همچنین توانایی ایجاد انگیزه‌های فنی، مالی و هویتی در قبال زیرمجموعه و توجه ویژه به شاغلین وزارت متبوع، هویت‌بخشی و بهبود جایگاه وزارت جهاد کشاورزی باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلی شورای اسلامی، تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی بااقتدار کامل و توجه ویژه به دو مقوله کشاورزی قراردادی و اجرای طرح الگوی کاشت با رویکرد تقویت و تضمین درآمد کشاورزان با در نظر گرفتن ظرفیت‌های اقلیمی و تنوع محصولات کشاورزی در کشور اقدام کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، گفت: توجه ویژه  به مراکز خدمات کشاورزی به‌عنوان  واحدهای پایه وزارتخانه که مستقیماً با کشاورزان ارتباط دارند و همچنین اعتقاد به کارهای پژوهشی کاربردی مزرعه‌ای و برنامه‌ریزی برای هوشمند سازی کشاورزی، بهبود بازدهی کمیت و کیفیت تولید در واحد سطح با عنایت ویژه به بخش صادرات و تأمین زیرساخت‌های لازم بازرگانی نیز باید در دستور کار وزیر جهاد کشاورزی دولت آینده قرار بگیرد.

نظر شما